רנו ראפאל הוצג לראשונה לפני קצת פחות משנה והתמקם בראש היצע הדגמים של יצרנית הרכב מצרפת. דגם זה הוא למעשה רכב פנאי בינוני (D-SUV) בתצורת פנאי-קופה המוצע עם מערכות ההנעה היברידיות בלבד, וכעת מגיע תורה של הגרסה ההיברידית-נטענת.

כפי שדווח בעבר, לגרסה ההיברידית נטענת יחידת הנעה המבוססת על היחידה ההיברידית החדשה-יחסית של היצרנית אשר כבר הוצגה באוסטרל. בבסיס ישנו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל׳ (3 ציל׳, טורבו) המפיק 150 כ״ס ו-23.4 קג״מ במקום 130 כ״ס ו-20.9 קג״מ בגרסת ההיברידית ה״רגילה״. לצד מנוע הבנזין ישנם שני מנועים חשמליים: מנוע קדמי המפיק 70 כ״ס ו-20.9 קג״מ ומנוע אחורי המפיק 136 כ״ס ו-19.9 קג״מ. בנוסף, ישנו גם מתנע-גנרטור המפיק 34 כ״ס ו-5.1 קג״מ וזה אחראי בעיקר על הנעת מנוע הבנזין וסיוע בהחלפת ההילוכים בתיבה האוטומטית הייחודית של היצרנית. 

רנו ראפאל
צילום: רנו

הספק המערכת הכולל עומד על 300 כ״ס וההנעה כפולה, כמובן. הביצועים בהתאם: 6.4 שניות ל-100 קמ״ש, שיפור ניכר מ-8.9 שניות של הגרסה ההיברידית (200 כ״ס). לפי רנו, טווח הנסיעה המשולב יעמוד על כ-1,000 ק״מ בין טעינות ותדלוקים.

את הצד החשמלי של העסק מזינה סוללת 22 קוט״ש במתח 400 וולט. הספק הטעינה המירבי עומד על 7.4 ק״ו (קצת פחות מ-3 שעות לטעינה מלאה), אין אפשרות לטעינה מהירה. הסידור הזה מאפשר לראפאל טווח נסיעה חשמלי של עד 100 ק״מ בין טעינות.

רנו ראפאל מערכות
צילום: רנו

ראפאל הנטען יציע מגוון מצבי נהיגה: מצב היברידי בו מערכת ההנעה תנתב את הכוח בעצמה בין מקורות האנרגיה, מצב אגירת חשמל לשימוש מאוחר יותר ומצב נהיגה חשמלי. לפי רנו, במצב החשמלי רפאל יעמיד לרשות הנהג הספק מירבי משולב של 160 כ״ס ומהירות מירבית של עד 135 קמ״ש. 

תחום נוסף בו רפאל הנטען מוסיף על הגרסאות הקיימות הוא המתלים: גרסה זו תוצע עם מערך בולמים אדפטיבי והיגוי אחורי אקטיבי. בורר מצבי נהיגה הכולל שלושה מצבים – נוחות, דינמי, ספורט – ישפיע על אופי פעולות הבולמים, ההיגוי וגם תגובות מערכת ההנעה הכפולה – כאשר לפי רנו ניתן להעביר עד 100% מהכוח לכל אחד מן הצירים.

רנו ראפאל 2024
צילום: רנו