למרות שהונדה הייתה אחת החלוצות בתחום הפנאי הקטן לפני יותר מעשור, בסוף שנות התשעים, היא לא הזדרזה לחזור לתחום הגועש הזה שפרח בשנים האחרונות. אם לא די בכך הרי שלמרות שרכב הפנאי הקטן שלה, ה-HR-V, כבר יצא לדרכו בעולם לפני יותר משנה וחצי (בחלק מהשווקים הוא מכונה "Vezel"), הוא מגיע רק עכשיו לאירופה. אלינו הוא יגיע לקראת סוף השנה, מעט יותר משנה לאחר הבכורה האירופאית שנערכה בתערוכת פאריז 2014.

עיצוב
הונדה HR-V החדש בעל מבנה ועיצוב המבהירים מיד שמדובר ברכב פנאי. עם זאת הוא משלב בעיצוב מרכיבים "ספורטיביים", כמו קווי הדופן והקורה האחורית המשתפלים או ידיות הדלתות החבויות. אבל הקלף החזק שלו הוא פשוט המופע הגדול מזה של רוב חברי הקטגוריה. כדאי לציין שלמרות שהוא מבוסס על פלטפורמת הג'אז החדשה, בסיס הגלגלים שלו ארוך משמעותית עם 261 ס"מ (253 ס"מ בג'ז). 

פנים
סביבת הנהג ב-HR-V נעימה למראה, תודות לעיצוב מוצלח של שלושה פתחי אוורור בצד הנוסע, מחוונים נאים בעלי מופע תלת ממדי ומערכת מולטימדיה עם מסך גדול יחסית ו"מירור לינק". החלק הבולט הוא הקונסולה הגבוהה שבין המושבים, המסייעת ליצור מיקום גבוה לבורר המעוצב היטב.
 
איכות הפנים נאותה אך לא אחידה. כל החלק העליון עשוי פלסטיק קשיח עם תחושה חלולה, בעוד המרכז מדופן בחומר דמוי עור שמגיע גם לדלתות ויוצר תחושה נעימה. יהיו גם מי שיאהבו את תפעול המגע של בקרת האקלים הגדולה.

הונדה HR-V החדשה במבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

לכל גרסאות ה-HR-V מערכת למניעת תאונה עירונית. זו מגובה ברמות הגימור היקרות יותר בהתרעה על קרבה לרכב מלפנים ועל סטייה מנתיב, כמו גם הקרנת תמרורי מהירות והנמכה אוטומטית של אור גבוה. למרבה הצער חלק מהחיווי שמופיע על המחוונים נראה מאוד מיושן.
 
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד ולא יוצרת תחושה של נהיגה ברכב פנאי. התנוחה עצמה אינה מושלמת והמושב אינו תומך מספיק בגב. מצד שני המרחב לנוסעים מאחור טוב והרב-גוניות בקיפול "מושבי הקסם" תורמת לשימושיות. תא המטען הגדול (470 ל') מוסיף בתחום זה נקודות משלו. 

ביצועים
למרות המוניטין הידוע של הונדה בתחום מנועי הבנזין ונתוני פתיחה טובים - מנוע 1.5 ליטר, הזרקה ישירה, 130 כ"ס – כאן נמצא עקב אכילס של הרכב. המנוע והתיבה הרציפה (שכוילה במיוחד לאירופה), יוצרים תחושה מאומצת ורועשת בכל האצה, ועם זאת נוצרת תחושה שלרכב חסר כוח. התחושה הזו מורגשת למרות שנתון ההאצה ל-100 קמ"ש, 10.8 שניות, סביר. המנוע דורש יותר מדי פעמים תנועה במצערת מלאה וגם אז התוצאה לא תמיד מספקת. בעידן מנועי הטורבו, בעלי זמינות הכוח הגדולה, חיסרון זה בולט.

הונדה HR-V החדשה במבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

התנהגות, נוחות
ההגה הקל ונטול הדיוק אינו מרנין במצבים מסוימים ודורש תיקונים בתנועה מהירה. מצד שני אחרי שמסתגלים לרכינה הראשונית בפנייה, מגלים של-HR-V התנהגות טובה וכי האחיזה נאותה.

על הכבישים הפורטוגליים הציע הרכב נוחות נסיעה סבירה, בייחוד על שיבושים קטנים. הכיול הרך שלו מתאים להם היטב, אך מסתדר קצת פחות טוב עם הפרעות גדולות יותר. בידוד רעשי הכביש אינו מבריק. 

סיכום
לכל חברי מועדון הפנאי הקטן מגרעות משלהם (שתרמו מן הסתם גם להצלחת קיה ספורטאז' 1.6), וגם ה-HR-V אינו מושלם, בייחוד כאשר מדובר בחטיבת הכוח. עם זאת המראה, השימושיות ואולי גם האבזור עשויים למצוא חן בעיני רבים.
 
השאלה הגדולה היא האם הונדה ישראל תצליח לחרוג ממנהגה, ותציג מחיר וחבילה תחרותיים בתחום הגועש הזה. בקרוב נדע.