טויוטה אייגו - מבחן דרכים (מתיחת פנים) - אוטו

טויוטה היא צלע אחת במשולש היפנו־צרפתי — טויוטה־סיטרואן־פיג'ו — שהניב מכונית מיני אחת לשלושה מותגים. ארבע שנים אחרי שהוצג הדור השני בפרויקט, שהושק עוד ב־2005, נחשפה טויוטה אייגו מחודשת, והקדימה במעט עדכון דומה שעבר צמד האחיות מבית סיטרואן־פיג'ו. וכך, וכמו שקרה בעולם, אייגו שלאחר מתיחת הפנים מתייצבת כאן לפני שני הדגמים האחרים.
 
תתחדשי
השינויים ביחס לגרסאות שלפני מתיחת הפנים דומים בכל השלוש, אבל במבחן זה נתרכז כמובן באלו שנעשו באייגו. יחידות התאורה חדשות לגמרי מלפנים ומעודכנות מאחור, החישוקים חדשים והחזית עוצבה מחדש; בטויוטה וויתרו על ה־X המודגש והחליפו אותו בגרסה מעודנת יותר בצבע המרכב.
 
בתא הנוסעים נעשו שינויים קלים יותר — לוח המחוונים עודכן קלות, ריפוד המושבים חדש, וזהו בערך מבחינת מה שניתן לראות בעין. מערכת המולטימדיה עודכנה וכוללת כעת ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בהחלט חשוב: בטויוטה טוענים לתוספת חומרי בידוד רעשים.
 
חידוש נוסף נוגע למנוע — 1.0 ליטר, 3 צילינדרים — שבזכות שורה של שיפורים (מזרק דלק כפול, שינויים ביחס דחיסה ועוד) מפיק כעת 3 כ"ס יותר לסך של 72 כ"ס; שיא המומנט והסל"ד בו הוא מושג טובים קצת פחות (ממש קצת; פחות 0.2 קג"מ, יותר 100 סל"ד), אך לפי טויוטה עקומת המומנט טובה יותר, ובנהיגה יומיומית, עד 3000 סל"ד, זמינות המומנט טובה יותר, יחד עם צריכת דלק עדיפה.
 
מוכר וזה לא רע
על הנייר השינויים אינם דרמטיים הן בחוץ והן בפנים, וכך עולה גם במפגש הראשון, וזה בסדר גמור. קיבלנו אייגו קצת בוגרת יותר למראה, אבל עם מגוון אופציות רחב של חלקים בהתאמה אישית (מראות, שפה תחתונה, ספי דלתות ועוד), והתוצאה צבעונית וייחודית למדי בנוף הישראלי.

1606426

 
בפנים העיצוב חינני מאוד ושילוב הצבעים (פתחי מיזוג, שטיחים ועוד) והחומרים החכם יוצר אווירה נעימה, המעלה אף חיוך. האיכות ממוצעת ביחס לקטגוריה, החומרים איכותיים יותר היכן שהידיים נוגעות (ציפוי עור לגלגל ההגה, למשל) והתוצאה המתקבלת נעימה ואף פעם לא מעליבה.
 
מושב הנהג מציע תמיכה טובה לגב התחתון, פחות לעליון — לטעמי, אחד המוצלחים בסגמנט המיני — והוא עוזר להפוך גם נסיעה ארוכה ולא מתוכננת מחוץ לעיר לקלה מהצפוי עבור חוליות הגב. תנוחת הנהיגה אינה מצטיינת בגלל הגה שאינו מתכוונן לעומק. המרחב מלפנים טוב והראות החוצה מצוינת.
 
מאחור המצב פחות משמח — אייגו הייתה ועודנה אחת הקטנות בקטגוריה ומציעה מרווחי ראש וברכיים מצומצמים מאוד מאחור, במיוחד לגבוהים. לא משהו ששווה להתעכב עליו במכונית עירונית באופייה — ועדיין, יש בקטגוריה הזו כאלה שעושות את זה טוב בהרבה. לחיוב נציין שגם כאן המושב עצמו נוח. תא המטען הוא מהקטנים בקבוצה (168 ל') ובעל סף הטענה גבוה.
 
1606428


לא נוגעת
אייגו המעודכנת מגיעה אלינו בגרסת הנעה אחת המשדכת בין המנוע המחודש לתיבה רובוטית חד־מצמדית עם חמישה יחסי העברה; כבר כעת נציין כי ניתן להזמין אותה עם תיבה ידנית. תחילת נסיעה חושפת גם כאן תחושה מוכרה מאוד לכל מי שבילה מאחורי ההגה של האייגו. קולו של המנוע נוכח מאוד, בכל חלק של קשת הסל"ד, ואינו נעים במיוחד. בעיר הכוח מספיק לגמרי, ובהתאם להבטחות של טויוטה מורגש שיפור קל (ממש קל) בזמינותו, ועדיין הוא מעדיף לעבוד בסל"ד גבוה על פני החלק התחתון והשימושי (והשקט) יותר של טווח פעולת המנוע, במיוחד מחוץ לעיר.
 
התיבה הרובוטית מציגה כמה מהתופעות הפחות האהובות בתיבות מסוגה: העברת הילוכים איטית ושילוב לא ממש חלק של המצמד בהילוכים נמוכים. עם זאת, היא יעילה וניתן להתרגל לאופן הפעולה שלה. פקדי הילוכים מאחורי ההגה מוסיפים לשליטה על החלפת ההילוכים.
 
נוחות הנסיעה נותרה ללא שינוי, והיא טובה למדי ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה. למרות התמודדות פחות מוצלחת עם בליטות שונות, היא טובה בספיגת שברים ושקעים בעיר ומחוצה לה, והיינו רוצים רק ריסון עדיף של תנודות המרכב.

1606436

 
למבחן קיבלנו את הגרסה הפתוחה, כך שקשה להתייחס ממש לטענות של טויוטה בנוגע לשיפור בידוד הרעשים. בפני עצמה היא הייתה סבירה בלבד כשהגג סגור, רמת רעשי הרוח הייתה גבוהה ורעשי דרך ועבודת מתלה הפגינו נוכחות.
 
כשהכביש מתפתל מתגלית הטויוטה הקטנה כחביבה לנהיגה בזכות התנהגות צפויה, תגובות שלדה טובות, אחיזה סבירה ביחס למידות הצמיגים הצנועות (165/60-15) והגה מהיר (אך קל מדי).
 
צריכת הדלק הממוצעת בימי המבחן, שנעשו כמובן ללא כל מאמץ לחסוך ועם אחוז גבוה יחסית של נסיעה עירונית, עמדה על 15.1 ק"מ לליטר. יפה.
 
1606425


שפרה עמדות
טויוטה אייגו שאחרי מתיחת הפנים היא מכונית טובה קצת יותר, עם עיצוב מעט שגרתי יותר בחזית אך עדיין חמוד, מערכת מולטימדיה מתקדמת כנדרש בעת הנוכחית ומערך בטיחות עשיר למדי הכולל מערכת בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב שמוצעות באופן תקני, כך שלא נדרשת מערכת בהתקנה מקומית. ועד שיגיעו הגרסאות המעודכנות של אחיותיה היא שיפרה את עמדתה ביחס אליהן עם ציוד רב יותר ומחיר תחרותי יותר: 76,000 שקלים לרכב שנבחן.
 
נכון, היא עדיין אינה ההצעה המובילה עבור מי שמשתמש בספסל האחורי באופן תדיר או כאלה שלא יכולים לוותר על הפעולה הרהוטה יותר של תיבה פלנטרית, אבל יחד עם נוחות הנסיעה שנותרה טובה ויחידת ההנעה שנותרה חסכנית לגמרי, יש כאן הצעה מלאת אופי למיני יעילה אך לא אפרורית, במיוחד בגרסת הגג הפתוח. 

שווה לשקול גם:

מחיר
74900
החל מ- 743 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
1858
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
4
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
346.5
רוחב
161.5
גובה
146.0
משקל
860
בסיס גלגלים
234.0
נפח תא מטען (ליטר)
168
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
35

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
165/60/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
998
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
72
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
9.7
סל"ד למומנט מירבי
4300
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
15.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
160
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית מצמד יחיד
מספר הילוכים
5

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
26.3
צריכת דלק - עירונית
20.4
צריכת דלק - ממוצעת
23.8
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
18.0
צריכת דלק - מבחן אוטו
16.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, התרעה לשמירת מרחק

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 5. היי אוטו, נעלמה לכם באופן פלאי הכתבה על הציון המחפיר שקיבל ג'יפ רנגלר במבחן ריסוק

    רוני 9 דצמבר 2018, 12:57