פיג'ו לא השתכנעה בעניין הזה של רכבי פנאי, לפחות לא בהתחלה. רכב פנאי קומפקטי ראשון (4007, ב-2007) היה באדיבות מיצובישי, וכאשר פיג'ו 3008 הראשון ראה אור שנה מאוחר יותר, הוא נראה יותר שילוב של סטיישן ומיניוואן מאשר רכב פנאי מעורר השראה. 
 
הדור השני, שהוצג ב-2016, היה כבר סיפור אחר לגמרי, והעיצוב המקורי והדרמטי העניק ל-3008 מקדם הופעה ייחודי, שהושלם על-ידי סביבת נהג מקורית. אותו דור שני שווק בישראל מסוף אותה שנה, הצליח כאן, ונראה שרק מגבלות הספקה של היצרן בלמו את היקף המכירות האפשרי. למרות אותן מגבלות, 3000 יחידות של 3008 נמכרו ב-2018.
 
עם זאת, 3008 הוצע במחיר גבוה מזה של מתחרים רבים בגלל המנוע: 1.6 ליטר טורבו חזק בהשוואה למתחרים (165 כ"ס שגדלו ל-180 כ"ס), בגרסה יקרה מהמקובל. 3008 הוצעה גם עם מנוע 1.2 ליטר, 3 צילינדרים בהספק 130 כ"ס, אבל זו לא הגיעה לכאן.
 
הצעה חדשה
כעת מצטרפת להיצע אותה גרסת מנוע, והפעם עם התיבה החדשה המשרתת את דגמי פיג'ו העדכניים, זו של אייסין עם שמונה הילוכים, מכלול יוצא דופן בתחום זה. גרסה זו, שמחירה 150,000 שקלים ברמת הגימור 'אקטיב' מוצעת ב-145,000 שקלים בתקופת ההשקה, והיא הזולה בהיצע של 3008. בנוסף, מוצע הדגם ברמת גימור 'פרמיום' ב-165,000 שקלים.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')

 
עיצוב, נראות, פנים הרכב
אין שינוי בעיצוב ביחס לגרסאות המוכרות, ולמרות שעברו שנתיים מאז שהושק כאן, ה-3008 נראה אחד הכלים המודרניים והיותר מיוחדים בתחום.  
 
לא נרשמו שינויים גם בסביבת הנהג. ל-3008 סביבת נהג i-קוקפיט של פיג'ו, המאופיינת בהגה קטן ונמוך הממוקם מתחת למערך המחוונים, ודורשת הסתגלות. עם זאת, היא עדיין נראית מקורית ומודרנית ויוצרת אווירה כמעט יוקרתית. אפילו ברמת הגימור הבסיסית 'אקטיב', בקרת האקלים מפוצלת. מחוונים מוקרנים, ריפוד ודיפון מוצלחים, ועור ב'פרמיום', מעצימים עוד יותר את התחושה המועשרת בפנים.
 
המולטימדיה יכולה לתקשר בעברית, מאפשרת הטמעת אפליקציית ווייז וממשקי אפל קארפליי. התפעול כרגיל קצת סבוך, מכיוון שרוב הפונקציות ברכב נשלטות דרך הצג, והתצוגה הגרפית מתחילה להתיישן.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')

 
האבזור ברמת הגימור 'אקטיב' עשיר מספיק, וכולל מפתח חכם ותפעול הילוכים מההגה. ל'פרמיום' גג זכוכית גדול ומרשים, תאורת אווירה נאה ותפעול חשמלי למושב הנהג. בניגוד לגרסאות החזקות, ל'פרמיום' כאן אין תפעול חשמלי לפתיחת הדלת האחורית, וברכב כה מהודר זה מתבקש. מושב הנהג נוח, ובמפתיע מעט נעים יותר ברמת הגימור 'אקטיב'. מאחור, מרווח הרגליים טוב, ומרווח הראש ב'פרמיום' מעט מוגבל בגלל גג הזכוכית.
 
נוחות, התנהגות, בטיחות  
נוחות הנסיעה ברכב טובה למדי, ועדין שברי כביש ופגמים קטנים מורגשים מדי, הדבר בולט בייחוד בעיר אך מורגש גם מחוצה לה. הנסיעה נעימה גם על שבילים מפולסים ואילו רעשי הרוח מורגשים מדי. 
 
ל-3008 התנהגות טובה ובזכות תנוחת הנהיגה הייחודית וההגה הקטן נוצרת תחושה דינאמית. גם כאן אין כמעט שינוי, למעט תחושה קלילה יותר ביחס לגרסאות המוכרות. הרכב ממשיך להפגין יכולת טובה בכבישים מפותלים, יחד עם תגובה נחושה להעברות משקל ולהפניית ההגה. הבלמים טובים.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')

 
בתחום הבטיחות, ל'אקטיב' בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב; 'פרמיום' תוסיף ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית. 
 
מנוע, ביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 3 צילינדרים 1.2 ליטר העכשווי, כך פיג'ו, עבר שינויים משמעותיים ביחס לקודמו, למרות שהנתונים נשארו כפי שהיו. מנוע זה משודך כעת לתיבה אוטומטית חדשה של אייסין שיש לה שמונה הילוכים – בהחלט יוצא דופן בתחום הקומפקטי. מנוע זה מייצר 130 כ"ס ו-23.5 קג"מ ב-1750 סל"ד ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.7 שניות.
 
כבר מתחילת הדרך מתבטל החשש ממחסור בכוח. המנוע הקטן מאפשר ל-3008 ליצור ביצועים נאותים ומייצר קצב מספק בכל מצב, בייחוד במצב 'ספורט' הנמרץ יותר. פעולת התיבה נעימה, וזו מסייעת לניצול יעיל של הכוח ולרוב אינה מאתגרת את המנוע בהילוכים גבוהים מדי. תחת עומס כבד, עקיפות במהירות גבוהה או בעלייה, הוא אינו כוחני במיוחד, ועדיין עושה את העבודה.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')

 
המנוע רועש מעט מעט סביב 2000 סל"ד, והדבר מורגש בייחוד במהירויות עירוניות, כאשר רעשי הכביש והרוח חלשים. מדובר בגרגור שיכול להישמע ספורטיבי אך עלול להטריד, והוא פחות מתאים לרכב שכזה. מאידך, הרעידות שפגשנו בעבר בהאטות או זחילות במנועי ה-1.2 הקודמים אינן מורגשות כאן.
 
פיג'ו הציגה את הרכב לעיתונות המקומית ב"השקה מתגלגלת" ובמסגרתה הכריזה על תחרות בצריכת דלק חסכנית. התוצאה: ליטר אחד לכל 18 ק"מ. בנהיגה בין-עירונית שגרתית הצריכה היא 15-14 ק"מ/ל', ואילו ביום מבחן, שכלל קטעים מאומצים, נרשמו 11 ק"מ/ ל' .

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')

 
תמורה
הפתעות גדולות לא היו. לדעתנו, פיג'ו 3008 הוא מרכבי הפנאי הקומפקטיים הטובים ביותר, וגרסת 1.2 ליטר לא פוגעת ברושם, וגם היא מציעה אותה אווירה מודרנית ועשירה. למרות ההספק הנמוך יותר ביחס למה שמעניקים המנועים הגדולים והחזקים יותר, המנוע הקטן עם התיבה האוטומטית החדשה, מציע ביצועים טובים, ומוסיף מקדם חיסכון נאה.
 
ל-3008 ברמת הגימור 'אקטיב' חבילה מצוינת בה לא חסר כמעט דבר, למעט תיקון סטייה מנתיב. כאשר המחירים של חלק מהמתחרים הפופולריים מתייקרים, ה-3008 בגרסתו החדשה נראה מושך מתמיד. גרסה זו, ברמת הגימור 'פרמיום' מציעה אף היא מערך תכונות טובות, אך מחירה והפער בינה לבין הזולה יותר, עושה אותה פחות מושכת.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')