עד לפני ארבע שנים תחום רכבי הפנאי הקטנים דשדש בארץ בשל בעיית מחיר — מרבית הכלים בקטגוריה הציגו מחיר קרוב לשל המשפחתיות. אבל כשנחת בארץ סיאט ארונה הוא הציג מחיר תחרותי ביותר — החל מ-110,000 שקלים, סכום שהרבה יותר קרוב למכונית הסופרמיני עליה הוא מבוסס, האיביזה. מאז תחילת השיווק הוא אחד מהכלים הנמכרים בסגמנט, כאשר בשנת 2019 נמסרו לא פחות מ-3,833 יח‘ בישראל.

בתחילת דרכו שווק כאן הארונה עם שני מנועים — 1.0 ל‘ (3 ציל‘) עם 115 כ“ס או 1.5 ל‘ (4 ציל‘) עם 150 כ“ס. בשני המקרים מדובר במנועי בנזין מוגדשים, כאשר מנוע ה-1.5 הוצע עם תיבה ידנית בעוד המנוע הקטן עם תיבה רובוטית דו-מצמדית. שיווק מנוע ה-1.5 ל‘ הופסק וכיום סיאט ארונה מוצע רק עם מנוע ה-1.0 ל‘.

סיאט ארונה מוצע בישראל בשלוש רמות גימור, כאשר אחת מהן ('סטייל X') מוצעת לרכישה רק דרך הרשת.  

סיאט ארונה 2020 החדש — חוות דעת
צילום: תומר פדר

בחניה  
בתמונות הארונה נראה מעט אנמי, ומזכיר יותר מדי את האיביזה, אבל במציאות, ובייחוד ברמת גימור 'FR', הרושם שונה וחיובי בהרבה. הספרדים קשטו אותה באופן נכון ליצירת מראה שמשלב היטב בין פנאי לספורט. להופעה הכללית תורמים שימוש בשני צבעים, פס כסוף על קורה C ובספוילר אחורי, מפלטים מלבניים וחישוקי "17 נאים (לעומת "16 בבסיס).  

סביבת הנהג דומה לאיביזה ובעלת מבנה היוצר מיד תחושה מכובדת. מערך המולטימדיה (מסג מגע בגודל 8 אינץ‘) נראה טוב, והמסך איכותי ובעל תצוגה טובה, צבעונית ונאה. גם תצוגת מחשב הדרך ובקרת האקלים המפוצלת נאות וברורות.   

סיאט ארונה 2020 החדש — חוות דעת
צילום: תומר פדר

לצד המראה המכובד מגלים לא מעט פלסטיק קשיח למגע, והגוונים השולטים הם אפור או שחור וזה קצת מעיב על האווירה. בצד הבטיחות הארונה מוצע עם מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ול-FR גם ניטור רכב בשטח מת. בגלל היעדר התרעה על סטייה מנתיב מותקנת בארונה מערכת התראה בהתקמה מקומית מבית מובילאיי. 

תנוחת הנהיגה טובה עם שילוב תחושת גובה וראות טובה. מאחור המרחב טוב ותא המטען (400 ליטר) גדול ושימושי.   

סיאט ארונה 2020 החדש — חוות דעת
צילום: תומר פדר

בנסיעה 
כאמור, סיאט ארונה מוצע בישראל עם מנוע טורבו-בנזין מוגדש בעל שלושה צילינדר בנפח 1.0 ליטר המייצר 115 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. נתון ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 10 שניות, ואכן התחושה המתקבלת בכביש זריזה למדי. למנוע צליל גברי כאילו היה בעל נפח גדול יותר. פעולת התיבה אינה מלוטשת, אך יש שליטה בהילוכים מההגה. ביום מבחן קשה צריכת הדלק עמדה על 9.7 ק“מ לליטר, נתון שיכול להשתפר בהרבה בנהיגה רגועה ומתונה.

מתליו של ארונה מכולים על הצד הנוקשה, ונוחות הנסיעה בינוני. הארונה מתקשה בטיפול במפגעים קטנים וחספוסי כביש אבל משתפר מחוץ לעיר. רעשי הכביש אינם בולטים, רעשי הרוח לעומת זאת כן. בשביל היציאה מהמקום קצת עצבנית מדי. 

סיאט ארונה 2020 החדש — חוות דעת
צילום: תומר פדר

לארונה תחושה דינאמית למדי. הוא מגיב בזריזות להפניות ההגה אשר סובל ממשקל קל מדי. לבלמים תחושה טובה. 

תמורה  
סיאט ארונה 2020 מציג חבילה טובה שמתומחרת היטב, למרות אחריות יצרן קצרה של שנתיים בלבד (שנה שלישית אחריות יבואן מוצעת ב-1,000 ש"ח). הארונה מעניק תחושה טובה בתא הנוסעים, בעל מערך מולטימדיה נאה ומוצלח, ומציג ביצועים טובים — וזה יחד עם תמחור מתון בין שלל הכלים המתייקרים בקטגוריה הופך אותו לעסקה טובה.

סיאט ארונה 2020 החדש — חוות דעת
צילום: תומר פדר

סיאט ארונה 2020 החדש — מחירון מעודכן ורשימת גרסאות
סיאט ארונה 2020, טורבו 1.0 ל‘, ’סטייל‘ — החל מ-112,000 ש“ח
סיאט ארונה 2020, טורבו 1.0 ל‘, ’סטייל X‘ — החל מ-113,000 ש“ח
סיאט ארונה 2020, טורבו 1.0 ל‘, ’FR‘ — החל מ-122,000 ש“ח

סיאט ארונה 2020 החדש — חוות דעת
צילום: תומר פדר