רכב הפנאי הקטן סוזוקי ויטארה, עבר תמורות גדולות לאורך השנים. אחד מכלי הרכב הפופולריים ביותר של היצרנית בעבר (ולא קוטל קנים גם כיום), הפך מרכב קומפקטי ואף גדול יחסית בשלב מסוים, לרכב פנאי קטן - מתחרה לניסאן ג'וק ודומיו. זה עשה לו טוב מצד המחיר ועבור חובבי העיר, אבל גם בא על חשבון יכולת שטח אמיתית שהוצעה במקור, וקצת חסרה כיום. מזל שיש ג'ימני. הנה חוות הדעת המלאה על סוזוקי ויטארה 2020.

בחניה
הדור הנוכחי של הוויטארה הוצג בסוף 2014, מתיחת פנים קלה הגיחה לאוויר העולם בסוף 2018. העיצוב הכללי של הוויטארה תכליתי-קופסתי, פחות נועז-מחדש. מצוין אם אתם רוצים להיטמע בקהל ומתאים לתדמית הכללית של המותג.

בתא הנוסעים הרושם הזה ממשיך - עם עיצוב שלא מצית את הדימיון ואיכות חומרים רק בסדר, בעוד איכות ההרכבה יותר ממספקת, המרווח נאה מלפנים ומאחור (לשניים) והשימושיות הכללית - כולל תא המטען - טובה למדי. גם האבזור מכובד לקטגוריה ולמחיר, אם כי אבזור הבטיחות לוקה בחסר באופן בולט. 

סוזוקי ויטארה 2020 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בתנועה
התרשמנו לטובה מהביצועים ומנוחות הנסיעה - בכל סוגי הכבישים, גם בשבילים. חבל שבידוד רעשי מנוע לקוי תחת עומס, ריבוי רעשי רוח וכביש, פוגמים בחוויה כבר ממהירויות בינעירוניות נמוכות.  
 
למנוע הטורבו-בנזין 1.0 ליטר יש שלושה צילינדרים ו-112 כ"ס (ארבעה בגרסת ה-1.4 ליטר ו-140 כ"ס). גרסת ההנעה הכפולה הייחודית לקטגוריה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13 שניות, איטי משמעותית מה-1.4 ליטר הנעה קדמית (9.5 שניות).

סוזוקי ויטארה 2020 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

המנוע הקטן יותר מיספיק לדרי ערים וגם בנהיגה בינעירונית, מנגד תחת עומס ועם הנעה כפולה הוא לא בהכרח חסכוני מה-1.4 ליטר בנהיגות מאומצות.

תמורה
מתיחת הפנים שהגיעה לישראל אשתקד, הביאה יותר ביצועים בפחות מחיר לחבילת סוזוקי ויטארה. זה בהחלט מבורך, ובגרסת הנעה כפולה מדובר ברכב לא זריז במיוחד, אבל בעל יכולת שטח טובה יחסית. נוחות טובה טובה (בניכוי הרעש) גם היא בונוס חשוב והופכת את הוויטארה לרכישה הגיונית, שימושית ומשתלמת, גם אם לא מלהיבה.

סוזוקי ויטארה 2020: מחירון, רשימת גרסאות 
סוזוקי ויטארה 1.0 ל' טורבו, אוט', GLX - מחיר: 125,000 שקל
סוזוקי ויטארה 1.0 ל' טורבו, אוט', GLX 4x4 - מחיר: 130,000 שקל
סוזוקי ויטארה 1.4 ל' טורבו, אוט', GLX - מחיר: 133,000 שקל

סוזוקי ויטארה 2020 החדש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן