"שבי במושב הנהג" ביקשתי מאשתי, תוך שאני מכוון את אצבעותיה אל המתגים החשמליים של תפעול מושב הנהג. כיוונה תנוחת נהיגה, הורידה את סוכך השמש בכדי להתבונן במצב האיפור ואז פלטה שנחמד כאן. תפעלה במהירות את בקרת האקלים, נעים וקריר לכיוונה ומקפיא לכיווני. גם בתי מאחור שזכתה לקירור היישר מפתחי המיזוג הייעודיים לשורה השנייה, נראתה כמי שנהנית ממזג האוויר הנעים שיצרנו לה. 

ההערות של משפחת
אלגוב. "איזה כיף שהכל גבוה, אני לא צריכה להתכופף והכניסה ממש נוחה" אמרה אימא שלי והוסיפה שזה אוטו ממש מפואר. את מאיה, הקטנה שלי, עניין רק שיש חלונות אוטומטיים שנפתחים עם הרגל; כאשר היא ישובה במושב הבטיחות, אז הרגל שלה מגיעה בול לכפתור הפתיחה. העברתי אותה קדימה ימים לאחר מכן רק בכדי לגלות שהיא גילתה שהרגל שלה מגיעה בול לידית הפתיחה של תא הכפפות. אין מנוחה לרשעים. 

"מרגישים את הכביש" אמרה אשתי. הנהנתי לחיוב, שכן תיקונים שנעשו בכביש מורגשים היטב. "כביש סדוק או כזה עם טלאים דווקא נעלם היטב תחת הגלגלים" יצאתי להגנת המכונה הגדולה. "וזה לא מסתובב טוב" ניסתה להביע עצמה כשהיא מתכוונת לזה שרדיוס הסיבוב גרוע בכל הנוגע לנהיגה עירונית. ואז אמרתי לה את המילה השגורה ביותר בפיו של נשוי — "צודקת".

שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שני)
צילום: מערכת אוטו

ההרים גבוהים יותר. יצאנו אל עבר הצפון. בידוד הרעשים סביר פלוס וגם נוחות הנסיעה השתפרה. המרכב מרוסן היטב וברוב הכבישים המהירים זה עובד נהדר יחד עם הצמיג השמנמן המורכב על חישוקי ה־19 אינץ' שמותקנים כאן. פה ושם יש צקצוק שמופיע ונעלם, תוצאה של איכות הרכבה לא מושלמת. אימא שלי טוענת שזה אוטו נהדר ושממש מרווח לה. ובכל הנוגע למרחב היא צודקת, זה אחד מרכבי הפנאי המרווחים ביותר בסגמנט הקומפקטי, ואני לא אומר כלום על זה שאימא שלי בגובה מטר חמישים וטיפה.

"למה זה לא נפתח בקלות?" רטנה אשתי כשניסתה להרים את דלת תא המטען והדלת לא ממש ששה להתרומם. זו דלת תא מטען שנפתחת חשמלית אמרתי. והראיתי לה שלחיצה על כפתור גורמת לדלת להיפתח או להיסגר. זה אינו דבר חדש בעולם הרכב, וגם לא הפעם הראשונה שאשתי נפגשת בדלת חשמלית, אבל שילוב של מזג אוויר לוהט בחוץ ושל בעל עם הערות לא במקום, גרם לה לרטון. יומיים קודם, חבר התרשם לחיוב מנפחו של התא, כאשר הכניס לתוכו צמד מושבים, שבכה קדמית ועוד שלל חלקים לרכב אותו הוא משפץ. ואולי זה כי הציוד הועמס בערב, ללא שמש קופחת וללא הערות סרק מכיווני. 

שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שני)
צילום: יואל פלרמן

הקטע עם הפעלת המיזוג. חבר אחר התרשם לשלילה מאיכות החומרים וסיפר שציפה ליותר. כשהחל לבחון מה יש ברשימת האבזור הגדולה ומה אין בה, הוא כבר החל לסנן שהוא סולח על איכות החומרים — ולו בזכות שיש אפשרות להניע את האוטו מרחוק, כדי להפעיל את המיזוג. "לא סובל חום, וקיץ כאן זה גיהינום" אמר בהתרסה. זו בהחלט חתיכת יתרון אמרתי ובהזדמנות הראשונה שיכולתי, הדלקתי את החימום של מושבו. 

בשביל מה יצרו את יום כיפור?     

שברולט אקווינוקס – המונה מדבר*
נסועה בחודש
– 4209 ק"מ
צריכת דלק – 350 ליטר
צריכה ממוצעת – 12 ק"מ/ל' 
*הרבה מאוד קילומטרים, עד הגולן ועד אילת

שברולט אקווינוקס - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שני)
צילום: מערכת אוטו