זה לא שהייתי צריך, באמת, זוג אופניים חדש. אבל הקודמים כבר היו בני עשר, וגם כשהיו חדשים הם היו מה שמכונה "דגם כניסה". וגם בימי קורונה אלה טוב לעשות בחוץ פעילויות שאי אפשר לעשות אותן במכון, כי הוא סגור. ובכלל. אז הלכתי לקנות כאלה, ונסעתי לחנות בחשמונאים (הרחוב, לא הישוב) עם שברולט אקווינוקס.

לדיווח הקודם לחצו כאן

קטעים קשים
בדרך לשם הוא נאלץ לעבור — כמוני, כמו עוד מיליוני נוסעים, כמו המוני מכוניות, וגם כמו כל המכוניות במבחן — על־פני אתגר הנוחות האולטימטיבי הנקרא "עבודות התשתית של הרכבת הקלה". כידוע למקצוענים שבינינו, הקטע שליד הבורסה הוא מהאכזריים שבהם. אקווינוקס לא אהב את מה שפגש, ולא העלים את רובם. אלא שזה אתגר קשה לרבים ולטובים. כאשר רמת האחזקה השתפרה לבינונית, הוא הסתדר טוב יותר. כאן יצוין כי במעבר על אתגרי בולמים, נשמעו צקצוקים מפנים הרכב.

לאחר שנעשה מה שנדרש, שאל אותי המוכר על שינוע האופניים, כעת עם צמיגי "29 (חשבתם שיש מצב לפחות?) אם יש לי מתלה חיצוני לאופניים. "לא ברכב הזה". "אז לפרק לך גלגל קדמי?" "לא צריך" עניתי לו, "באתי עם אקווינוקס".

שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שישי)
צילום: יואל פלרמן

הגודל בהחלט עוזר
העניין היה לא רק בעצם הטענת האופניים האלה פנימה, אלא גם בקלות הקיפול של המושב מאחור, גם בנוחות ההעמסה שלהם. השטח גדול מספיק כדי שלא יהיה צורך בתמרון מסובך של האופניים בתוך החלל פנימה. מרימים. מניחים. זהו. התפעול החשמלי של דלת תא המטען, בהחלט עוזר.

ולמספרים: בהשוואה לדגמי פנאי קומפקטיים שהם לא אקווינוקס, בסיס הגלגלים שלו ארוך בכ־5 ס"מ משלהם, אורכו ב־20 ס"מ לערך, נפח ההטענה גדול ב־75%-50% לערך, וזה עומד כאשר המושבים מקופלים על 1800 ליטרים. 

בדרך חזרה, ובגלל שהיה מאוד מאוד חם בחוץ, אפשר היה להתענג בפנים על מערכת המיזוג המשובחת. תנוחת הנהיגה הגבוהה, בתוך הכאוס של התנועה באזורים המדוברים בהחלט תרמה תרומתה, והוסיפה לשלוות המיזוג. המרחב מלפנים הצטרף אף הוא ליצרני הנינוחות בתוך הרכב. 

עניינים סטטיים
חנייה היא אתגר של ממש באזור המגורים הרמת־גני שלי. לזכותו של אקווינוקס בהקשר זה שלמרות אורכו הנוסף, הוא אינו מהווה מכשול במציאתה, למרות שלפעמים המצב ממש קשה. גם סבב הקניות של יום שישי, עם קפיצות למספר נקודות עירוניות, לא העמיד אותו או אותי במצב בעייתי. מנגד, כישורי התמרון שלו, עניין חשוב מאוד בפניית הפרסה ההיא בצומת ההוא, אינם מתעלים בגלל קוטר סיבוב לא מבריק.

שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שישי)
צילום: יואל פלרמן

גם דינמיים
מנוע הטורבו-בנזין של האקווינוקס מייצר לא רק 170 כ"ס אלא גם 28 קג"מ כבר ב־2000 סל"ד. אין צורך לציין את נתון ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש (9.2 שניות), כי זה לא רלוונטי לעיר (אבל עד היכן שמותר זה מצוין), אבל חשוב לדעת כי הרכב הלא קל הזה (1.7 טון) מאפשר בעיר קצב יעיל מאוד וזה נוצר באופן נינוח.

ובכל זאת, שבילים
רכב פנאי מאפשר לא רק התנהלות רגילה, אלא גם קפיצה אל מחוץ לאספלט וטיול שם בלי לעשות עניין. גם הפעם לקחתי אותו לטיול קטן, גם כדי לגלות עוד מספונותיו של יער בן שמן, ויש לו הרבה כאלה (ספונות). נוחות הנסיעה הייתה סבירה, והאקווינקוס טיפל לא רע בשבילים עם אבנים, אבל חריצי מים ושינויי גובה חדים בשבילים, זכו לפחות אהדה.

סיכום זמני
אקווינוקס של שברולט התגלה כרכב יעיל ומוצלח לפעילות מהסוג הנעשה בעיר — קניות, סידורים, גם הטענת דברים גדולים — הודות למרחב פנים גדול, תא מטען ענק, תנוחת נהיגה גבוהה, ביצועים המושגים בקלילות. נוחות הנסיעה סבירה כאשר התשתית כזאת, מאותגרת על־ידי מצב גרוע שלה. בשבילים הרכב מתנהל סביר כל עוד גם שינויי הגובה בתוכם כאלה. צריכת הדלק הממוצעת, עיניכם הרואות, ממש בסדר לרכב שכזה. 

שברולט אקווינוקס – המונה מדבר
נסועה בחודש – 2955 ק"מ
צריכת דלק – 267 ליטר
צריכה ממוצעת – 11 ק"מ/ל'

שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שישי)
צילום: בן חסון