שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שישי) - אוטו

שברולט אקווינוקס – מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שישי)

שברולט אקווינוקס בחיי יום־יום בגוש דן. (אבל היה גם טיול). פחות ריגושים, התניידות יותר טריוויאלית, אבל זה מה שקורה לרוב בחיים. לא ככה?

זה לא שהייתי צריך, באמת, זוג אופניים חדש. אבל הקודמים כבר היו בני עשר, וגם כשהיו חדשים הם היו מה שמכונה "דגם כניסה". וגם בימי קורונה אלה טוב לעשות בחוץ פעילויות שאי אפשר לעשות אותן במכון, כי הוא סגור. ובכלל. אז הלכתי לקנות כאלה, ונסעתי לחנות בחשמונאים (הרחוב, לא הישוב) עם שברולט אקווינוקס.

לדיווח הקודם לחצו כאן

קטעים קשים
בדרך לשם הוא נאלץ לעבור — כמוני, כמו עוד מיליוני נוסעים, כמו המוני מכוניות, וגם כמו כל המכוניות במבחן — על־פני אתגר הנוחות האולטימטיבי הנקרא "עבודות התשתית של הרכבת הקלה". כידוע למקצוענים שבינינו, הקטע שליד הבורסה הוא מהאכזריים שבהם. אקווינוקס לא אהב את מה שפגש, ולא העלים את רובם. אלא שזה אתגר קשה לרבים ולטובים. כאשר רמת האחזקה השתפרה לבינונית, הוא הסתדר טוב יותר. כאן יצוין כי במעבר על אתגרי בולמים, נשמעו צקצוקים מפנים הרכב.

לאחר שנעשה מה שנדרש, שאל אותי המוכר על שינוע האופניים, כעת עם צמיגי "29 (חשבתם שיש מצב לפחות?) אם יש לי מתלה חיצוני לאופניים. "לא ברכב הזה". "אז לפרק לך גלגל קדמי?" "לא צריך" עניתי לו, "באתי עם אקווינוקס".

1637059
צילום: יואל פלרמן

הגודל בהחלט עוזר
העניין היה לא רק בעצם הטענת האופניים האלה פנימה, אלא גם בקלות הקיפול של המושב מאחור, גם בנוחות ההעמסה שלהם. השטח גדול מספיק כדי שלא יהיה צורך בתמרון מסובך של האופניים בתוך החלל פנימה. מרימים. מניחים. זהו. התפעול החשמלי של דלת תא המטען, בהחלט עוזר.

ולמספרים: בהשוואה לדגמי פנאי קומפקטיים שהם לא אקווינוקס, בסיס הגלגלים שלו ארוך בכ־5 ס"מ משלהם, אורכו ב־20 ס"מ לערך, נפח ההטענה גדול ב־75%-50% לערך, וזה עומד כאשר המושבים מקופלים על 1800 ליטרים. 

בדרך חזרה, ובגלל שהיה מאוד מאוד חם בחוץ, אפשר היה להתענג בפנים על מערכת המיזוג המשובחת. תנוחת הנהיגה הגבוהה, בתוך הכאוס של התנועה באזורים המדוברים בהחלט תרמה תרומתה, והוסיפה לשלוות המיזוג. המרחב מלפנים הצטרף אף הוא ליצרני הנינוחות בתוך הרכב. 

עניינים סטטיים
חנייה היא אתגר של ממש באזור המגורים הרמת־גני שלי. לזכותו של אקווינוקס בהקשר זה שלמרות אורכו הנוסף, הוא אינו מהווה מכשול במציאתה, למרות שלפעמים המצב ממש קשה. גם סבב הקניות של יום שישי, עם קפיצות למספר נקודות עירוניות, לא העמיד אותו או אותי במצב בעייתי. מנגד, כישורי התמרון שלו, עניין חשוב מאוד בפניית הפרסה ההיא בצומת ההוא, אינם מתעלים בגלל קוטר סיבוב לא מבריק.

1637058
צילום: יואל פלרמן

גם דינמיים
מנוע הטורבו-בנזין של האקווינוקס מייצר לא רק 170 כ"ס אלא גם 28 קג"מ כבר ב־2000 סל"ד. אין צורך לציין את נתון ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש (9.2 שניות), כי זה לא רלוונטי לעיר (אבל עד היכן שמותר זה מצוין), אבל חשוב לדעת כי הרכב הלא קל הזה (1.7 טון) מאפשר בעיר קצב יעיל מאוד וזה נוצר באופן נינוח.

ובכל זאת, שבילים
רכב פנאי מאפשר לא רק התנהלות רגילה, אלא גם קפיצה אל מחוץ לאספלט וטיול שם בלי לעשות עניין. גם הפעם לקחתי אותו לטיול קטן, גם כדי לגלות עוד מספונותיו של יער בן שמן, ויש לו הרבה כאלה (ספונות). נוחות הנסיעה הייתה סבירה, והאקווינקוס טיפל לא רע בשבילים עם אבנים, אבל חריצי מים ושינויי גובה חדים בשבילים, זכו לפחות אהדה.

סיכום זמני
אקווינוקס של שברולט התגלה כרכב יעיל ומוצלח לפעילות מהסוג הנעשה בעיר — קניות, סידורים, גם הטענת דברים גדולים — הודות למרחב פנים גדול, תא מטען ענק, תנוחת נהיגה גבוהה, ביצועים המושגים בקלילות. נוחות הנסיעה סבירה כאשר התשתית כזאת, מאותגרת על־ידי מצב גרוע שלה. בשבילים הרכב מתנהל סביר כל עוד גם שינויי הגובה בתוכם כאלה. צריכת הדלק הממוצעת, עיניכם הרואות, ממש בסדר לרכב שכזה. 

שברולט אקווינוקס – המונה מדבר
נסועה בחודש – 2955 ק"מ
צריכת דלק – 267 ליטר
צריכה ממוצעת – 11 ק"מ/ל'

1635039
צילום: בן חסון

שווה לשקול גם:

}
מחיר
177990
החל מ- 1,879 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4414
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
465.2
רוחב
184.4
גובה
166.1
משקל
1673
בסיס גלגלים
272.5
נפח תא מטען (ליטר)
846
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
56

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
"19

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1490
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
170
סל"ד להספק מירבי
5600
מומנט מירבי (קג"מ)
28
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9
מהירות מרבית (קמ"ש)
182
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
13.5
צריכת דלק - עירונית
11.1
צריכת דלק - ממוצעת
11.9
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
9.6
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.5

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת תנועה חוצה מאחור, זיהוי הולכי רגל, מערכת המסייעת במניעת שיכחה במושב האחורי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
קסנון
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
תא מטען עם פתיחה חשמלית, הנעה מרחוק, מסך מגע "8, 6 רמקולים, שמשות אחוריות כהות, מראה אחורית ומראות צד מתכהות אוטומטית נגד סינוור, פסי גגון בגימור כסוף
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן

3 1

דגם שברולט אקווינוקס
גרסה אקווינוקס 1.5 ל' טורבו, אוט', LS
מחיר 149990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9
מהירות מרבית (קמ"ש) 182
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.9
נפח תא מטען (ליטר) 846
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 17. טעות, המראה השמאלית הוחלפה לפנורמית ונפתרה הבעייה

    אסי 2 דצמבר 2020, 14:23

  2. 16. ל 13, את בעיית המראה הימנית פתרתי אצל הרקולס מראות, הוחלפה לפנורמית. דרך אגב בכול הרכבים האמריקאים המראה הימינית לא פנורמית , עניין של תקינה אמריקאית.

    אסי 2 דצמבר 2020, 12:43

  3. 9. ל 1 . חכם ציון ! אתה רואה שהוא כמעט לא נמכר .על מה זה מעיד ? צא ולמד רמאד !

    נירו 1 דצמבר 2020, 11:17

  4. 3. רכב מעולה , נוח מפנק, חסכוני, מנוע חזק, עולה פחות מחצי מ Q5 וכמעט אותו רכב. מדבר מניסיון..

    אסי 30 נובמבר 2020, 13:55

  5. 2. ל- 1 (נירו): תגובתך ה"מנומקת" מעידה עליך יותר מאשר על האקווינוקס.

    שי 30 נובמבר 2020, 13:32