ביוניון-מוטורס, יבואנית טויוטה ישראל, מבטיחים לנו שהרבעון הראשון של 2016 יהיה סוער למדי מבחינת חידושים - ומכירות. רן דנאי, מנכ"ל החברה, מאמין שטויוטה ישראל תמסור כ-9000 מכוניות במהלך הרבעון הראשון מהן כ-3700 בחודש ינואר בלבד. לדברי דנאי, שוק הרכב המקומי עשוי להגיע בחודש ינואר למסירות של כ-40,000 כלים, בזכות צבר הזמנות מוקדמות. הכל, לדבריו, תלוי ביכולת היבואנים להכין את המכוניות למסירה ללקוחות. עם זאת, ההערכה ביוניון-מוטורס היא שהיקף המכירות בשוק הרכב השנה יהיה דומה פחות או יותר ל-2015 (שהייתה, כזכור, שנת שיא).
דגמים חדשים
אבל חלק מהאופטימיות של דנאי לגבי המכירות ברבעון הראשון קשורות גם לחידושים חשובים בהיצע הדגמים של המותג. כבר בחודש פברואר, זמן קצר אחרי השקת האייגו וגרסת ה-1.8 ל' לאוונסיס, תחל טויוטה בשיווק טויוטה ראב 4 המחודש, שיוצע כעת גם בגרסה היברידית. דנאי צופה שהשיפורים ברכב, במבחר ובתמורה למחיר יביאו לעליה מהותית במכירות (גם אם אין חשש שהוא יאיים על מובילי הקטגוריה מבחינה זו).
טויוטה - מתכוננים לשנה עתירת חידושים
צילום: מנהל

בחודש מרץ תנחת כאן הפריוס החדשה, המכונית הראשונה שמבוססת על הפלטפורמה המודולארית החדשה של טויוטה. פלטפורמה זו מהווה שינוי דרמטי בהליכי הפיתוח והייצור של הקונצרן והיא תהיה משותפת כמעט לכל דגמי החברה.
בהמשך השנה
לקראת סוף השנה צפוי להגיע לארץ רכב הפנאי החדש והחשוב שיבוסס על ה-CH-R התצוגתי. גם רכב זה יבוסס על הפלטפורמה החדשה שמכונה TNGA. מדובר ברכב שימוקם מתחת לראב 4 אך מעל לכלי הפנאי הקטנים. עוד רכב שיגיע בסוף השנה הוא הפרו-אייס. מסחרית חדשה שהינה חלק משיתוף הפעולה עם פיג'ו-סיטרואן והנה בעצם אחות לטראוולר ולספייסטור החדשים.
טויוטה ראב 4 היברידי
צילום: מנהל

בין לבין צפויה להגיע גם גרסה מחודשת של טויוטה קורולה המוכרת, שתעבור עדכון קוסמטי דומה לזה שעברה האוריס לפני שנה. זה אומר שיפור לאיכות, לאבזור ולמערך המולטימדיה, כמו גם להופעה, לעידון ולניהוג. במקביל לחידושים אלה מקווים בטויוטה להכניס בהדרגתיות למבחר הדגמים שלהם את מערך ה"סייפטי-סנס", שכולל חבילה של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית במהירות עירונית, התרעה על סטייה מהנתיב ועוד. טויוטה גם מצפה להרחיב את מבחר גרסאות ההיילקס.

ולמרות זאת
עם כל החידושים האלה מעניין לשמוע שדנאי אינו צופה גידול במכירות טויוטה השנה, אלא אולי אפילו צמצום קל. כל זאת בגלל שהיצרן יתקשה לעמוד בביקוש העולמי והמקומי לדגמים מסוימים.
טויוטה היילקס
צילום: מנהל