קיבלנו לא מעט שיחות למערכת לאחר הסופה הפתאומית שאירעה בבוקר יום ראשון השבוע ועקבותיה עדיין כאן: במכונית של אחד נגרם נזק לגג כתוצאה מהברד; מכוניתו של אחר נפגעה מעץ שנחת על מכסה המנוע; אחד סתם "טבע" עם המכונית בשלולית עמוקה, מה שגרם לנזק מסיבי למנוע ולמערכות החשמל.
יפעת רייטר, סמנכ"לית מוצרי פרט ביטוח כללי ב-AIG, מתייחסת לפיצויים אותם תוכלו לקבל מחברת הביטוח שלכם.
ובכן, תשמחו לדעת שהביטוח המקיף למכוניות כולל נזקים הנגרמים מעצמים הפוגעים ברכב, כולל ברד או ענפי עצים. הביטוח המקיף כולל גם נזקי הצפות, פגיעות ברק, שמרות שבורות וכמובן תאונות דרכים הנגרמות באופן ישיר או עקיף בגלל מפגעי מזג האוויר.
זאת אומרת, בכל נזק כזה – כולל ירידת הערך הנגרמת לרכב בגללו – ניתן לתבוע את חברת הביטוח. התביעה היא כמו כל תביעת נזק, על כל המשתמע מכך: השתתפות עצמית, עליית תשומות בעקבות תביעה וכדומה.
הסופה
צילום: מנהל
ולמרות שיש כיסוי לנזקים, קבלו מספר עצות כיצד להימנע מהם:

• בימים גשומים, הימנעו מחנייה במקומות נמוכים המועדים להיקוות מי גשמים.
• בימי סופה, הימנעו ככל האפשר מחניה מתחת לחוטי חשמל ועצים.
• בימים מושלגים וברוחות עזות מאוד, עדיף להישאר בבית.
• בימי חורף, כדאי לבדוק שדלתות הרכב והחלונות סגורים באופן מוחלט. שילוב של רוח וגשם עלול לגרום לכמות מסיבית של מים להיכנס למכונית ולגרום לנזקים שחלקם, קורוזיה לחוטי חשמל למשל, לא מתגלה מיידית.
• ואחרון ותמיד נכון: בימים של חורף, טווח הראיה מצטמצם, אחיזת הצמיגים בכביש נחותה, החלונות והפנסים מתלכלכים, יעילות הבלמים הרטובים יורדת, טווח העצירה גדל. לכן, הכינו את רכבכם לחורף – אתם יודעים: מגבים, בלמים, צמיגים, פנסים – וסעו במתינות.
הסופה
צילום: מנהל