מרצדס ישראל ממשיכה בתנופת החידושים שלה ומשיקה ארבעה דגמים חדשים ומחודשים בתחום הפנאי. מדובר בתחום הצומח ביותר בזירת הפרימיום ולכן החידושים האלה חשובים ביותר גם להמשך העלייה במכירות של מרצדס בארץ.
בין החידושים ניתן למנות את מרצדס GLE החדש, למעשה גרסה מחודשת ל-ML המוכר שזוכה לשם חדש. לצידה תוצע האחות הספורטיבית, ה-GLE קופה. במקביל אליהן נוחת בארץ מרצדס GLC החדש אשר מחליף את ה-GLK היוצא ומכוון היישר לאודי Q5 וב.מ.וו X3. לצד סדרות אלה יושק מחדש מרצדס G קלאס הוותיק.

מרצדס GLE קופה מבט מהצד
צילום: מנהל

הגדולים
ה-GLE יוצע בארץ עם שלושה מנועים - שני מנועי דיזל ובנזין אחד. גרסאות הדיזל: ה-250 (2.1 ליטר, 204 כ"ס, 100-0 קמ"ש ב-8.6 שניות ל-100 קמ"ש) וה-350 (3.0 ל', 258 כ"ס, 7.1 שניות ל-100 קמ"ש) יוצעו במחיר של 485,000 שקלים או 555,000 שקלים בהתאמה. הגרסה המצוידת יותר ל-350 ('פרמיום') תעלה 605,000 שקלים. המנועים משודכים לתיבת תשעת ההילוכים החדשה של היצרן.

בפסגת ההיצע תעמוד גרסת ה-400 בנזין החדשה (3.0 ליטר, 333 כ"ס, שבעה הילוכים, 6.1 שניות ל-100 קמ"ש) שתוצע בשתי רמות הגימור ותעלה 555,000 או 605,000 שקלים בהתאמה. כל גרסאות ה-GLE יוצעו עם תאורת לד, התראה על שטחים מתים, מולטימדיה עם מסך "8, חניה אוטומטית ומצלמה אחורית. גרסאות הפרימיום יכללו בנוסף מתלי אוויר ואת חבילת הבטיחות של מרצדס עם בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב, מצלמות היקפיות ועוד.

גרסת הקופה תגיע בגרסאות ה-350 דיזל (7.0 שניות ל-100 קמ"ש) וה-400 בנזין (תשעה הילוכים, 5.9 שניות ל-100 קמ"ש) תוצע ברמות האבזור אקסלוסיב ו-AMG. מחיר שתי הגרסאות זהה- 610,000 שקלים לרמת האבזור אקסלוסיב או 675,000 לרמה המצוידת יותר. בעתיד תגענה גם גרסאות ה-AMG.

מרצדס GLK
צילום: מנהל

החשוב
כאמור, מרצדס GLC מחליף את ה-GLK שלא זכה בארץ להצלחה גדולה. הוא נראה מודרני מבעבר ומחובר לקו העיצוב העכשווי של מרצדס. עוד עליו תוכלו לקרוא במבחן ההשקה. ה-GLC יגיע אלינו בגרסת ה-250 בנזין (2.0 ליטר, 211 כ"ס, 7.3 שניות ל-100 קמ"ש) ומחירו יחל ב-370,000 שקלים לגרסה הרגילה (אקסלוסיב) או 405,000 למצוידת (פרימיום). גרסת ה-220 דיזל (2.2 ליטר, 170 כ"ס, 8.3 שניות ל-100 קמ"ש) תוצע במחירים זהים. שתי הגרסאות מצוידות בתיבת תשעת ההילוכים החדשה של מרצדס.

מרצדס G קלאס
צילום: מנהל

האייקון
חובבי השטח האמיתיים ישמחו מהגעת ה-G הקשוח שעבר לאחרונה מקצה שיפורים. השינויים שנעשו נוגעים למערך מתלים מעודכן, מערכת ESP רגישה מבעבר ועדכונים קוסמטיים לחוץ ולפנים. מעבר לכך גם היצע המנועים עודכן כך שיתאים לתקן יורו 6 המחמיר יותר.
למעשה, המחירים לא השתנו (ונשארו גבוהים להחריד) ביחס לדגם ששווק עד כה. המחיר מתחיל ב-950,000 שקלים לגרסת ה-350 דיזל המגיעה עם מנוע ה-3.0 ליטר המוכר שעבר עדכון ומפיק כעת 245 כ"ס (211 כ"ס בעבר). המחיר יחצה את קו המיליון (ב-55,000 שקלים) בגרסת ה-500 שזוכה למנוע חדש - את מקומו של מנוע ה-V8 האטמוספרי בנפח 5.5 ליטר ימלא כעת מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 ליטר עם 422 כ"ס (35 כ"ס יותר מבעבר). בראש ההיצע המקומי עומדת גרסת ה-G63 AMG העושה שימוש במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 5.5 ליטר (571 כ"ס כעת, 544 כ"ס בעבר) ומחירה עומד על מליון ו-565,000 שקלים. כל הגרסאות מגיעות במרכב ארוך בלבד (ייצור הגרסה הקצרה, כמו גם גרסת הקבריולט, הופסק לפני כשנתיים).
בחו"ל קיימות גרסאות נוספות של ה-G קלאס, שכרגע אינן מיובאות ארצה. בין השאר כולל ההיצע את גרסת ה-G65 AMG עם מנוע V12 כפול מגדשים בנפח 6.0 ליטר (630 כ"ס בדגמי 2016, לעומת 612 כ"ס עד כה) וכן את גרסת ה-G500 4x4-2 האדירה בממדיה וביכולותיה - למעשה גרסה מקוצרת, מוחלשת וסדרתית (יחסית) ל-G63 AMG 6x6 המפלצתי - שמחירה באירופה הוא למעלה מכפול (!) ביחס לגרסת ה-G500 הסטנדרטית.

צילום: מנהל