קבוצת מרצדס המשיכה במסע הניצחונות שלה, כאשר הפעם היה זה תורו של ניקו רוזברג, שסיים ראשון במרוץ המאוד נחשב ויוקרתי של מונטה קרלו. רוזברג רשם את ניצחונו השני העונה באירוע רצוף אירועים, תאונות ופרישות, כאשר רק 14 מכוניות סיימו את המרוץ. רוזברג שניצח כאן גם בשנה שעברה, גבר על חברו לקבוצה, לואיס המילטון, כשנראה ששניהם מתחרים במרוץ משל עצמם.
רוב הזמן הם היו מהירים בהרבה מיתר המכוניות וגם שתי יציאות של מכונית קוצבת לא הצליחו באמת להקטין את הפער. עם זאת, באופן ברור, ניכר היה שהתחרות הצמודה בין שני הנהגים על התואר הנכסף נותנת אותותיה, והיחסים ביניהם מעולם לא נראו גרועים יותר. כל זאת אחרי שהמילטון, כך נראה, סבר שחברו לקבוצה טעה במכוון בסוף מקצה הדירוג כדי להבטיח את מקומו הראשון בזינוק. ובמסלול הרחובות הצר של מונטה קרלו, היכן שקשה לעקוף, העמדה הבכירה בזינוק היא צעד חשוב לכיוון הניצחון.
פורמולה 1, מונקו: רוזברג מנצח
צילום: מנהל
"חצי הכסף" של מרצדס
בזינוק קיבלנו הפתעה מסוימת עם פתיחה מצוינת לרד-בול של סבסטיאן פטל שטיפס למקום השלישי, אך מייד אחר כך הוא פרש בשל תקלה במנוע, בעוד מרוץ מתסכל ביותר לאלוף העולם. קימי ראיקונן בפרארי שהשתלט על המקום השלישי, הדרדר לאחור בגלל תקר (כתוצאה ממגע), מייד אחרי החלפת הצמיגים. למקום השלישי עלה דניאל ריקרדו ברד-בול השנייה. זה הצליח להתקרב להמילטון בשלבי הסיום כאשר הנהג הבריטי סבל מלכלוך שנכנס לעינו.
רביעי סיים פרננדו אלונסו בפרארי השנייה לפני ניקו הולקנברג בפורס-אינדיאה, ג'נסון בטון (מקלארן), פיליפה מאסה (וויליאמס), ורומן גרוז'אן (לוטוס). ג'ול ביאנקי במקום התשיעי הביא נקודות ראשונות בהיסטוריה לקבוצת מארוסיה. עשירי סיים קווין מגנוסן אחרי תאונה עם ראיקונן (שכבר הצליח להתקדם למקום השמיני) שדרדרה את שניהם לאחור.
פורמולה 1, מונקו: רוזברג מנצח
צילום: מנהל
הזוכים הגדולים
1. ניקו רוזברג – מרצדס
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. דניאל ריקרדו – רד-בול
4. פרננדו אלונסו – פרארי
5. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
6. ג'נסון בטון – מקלארן
7. פיליפה מאסה – וויליאמס
8. רומן גרוז'אן – לוטוס
9. ג'ול ביאנקי – מארוסיה.
10. קווין מגנוסן – מקלארן

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג – 122 נק'
2. לואיס המילטון – 118 נק'
3. פרננדו אלונסו – 61 נק'
4. דניאל ריקרדו – 51 נק'
5. ניקו הולקנברג – 47 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. מרצדס – 240 נק'
2. רד-בול – 99 נק'
3. פרארי – 78 נק'
4. פורס אינדיאה – 67 נק'
5. וויליאמס – 52 נק'