לפני 95 שנה נוסדה בנטלי, יצרנית הסופר-פרימיום המוכרת בעלת העבר המפואר. באותן השנים (שנת 1919) בנטלי הייתה יצרנית מכוניות ספורט, ונקראה על שמו של וולטר בנטלי, מהנדס במקצועו. המפעל הראשון הוקם בלונדון, והיצרנית הצעירה החלה רושמת הישגים על מסלולי המרוצים, כולל ארבע שנים רצופות בחציית המקום הראשון בתחרויות לה-מאנס היוקרתיות (בשנים 1930-1927). השפל כלכלי של שנות השלושים גרם להפסדים והחברה נמכרה למתחרתה, רולס רויס. חמישים וקצת שנה אחרי, החברה נמכרה לפולקסווגן.
95 שנה לבנטלי – מהדורה מוגבלת של המולזאן
צילום: מנהל
מזל טוב לבנטלי
בינתיים, בבנטלי הכינו מהדורה מיוחדת וסופר מוגבלת של המולזאן, מכונית הפאר היקרה של היצרנית, לכבוד חגיגות ה-95 להיווסדה של היצרנית. המולזאן 95 מגיעה בשלושה צבעים בלבד (צבעי הדגל הבריטי למקרה שתהיתם), ועם חישוקי 21 אינץ'. תא הנוסעים העשיר מקבל עתה סמלי "95 שנה", ריפוד העור האיכותי נצבע בלבן וכחול, וזוכה לתפירה אדומה, והדשבורד מקבל דיפון עץ חדש. היצרנית בת 95? הדשבורד מקבל עץ בן 400 שנה!

בתא המנוע לא נעשו שינויים בהשוואה למולזאן הסטנדרטית, עד כמה שהמילה "סטנדרטית" הולמת אותה. המנוע הוא אותו V8 כפול מגדשים בנפח המסורתי של 6.75 ליטר (6 ושלושה רבעים כפי שאוהבת לציין בנטלי). ההספק עומד על 505 כ"ס, והספינה היוקרתית הזו, מאיצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה תוך 5.3 שניות קלילות. המהירות המרבית, אגב, היא 296 קילומטרים לשעה.
95 שנה לבנטלי – מהדורה מוגבלת של המולזאן
צילום: מנהל
תא הנוסעים המפואר זוכה לנגיעות עושר נוספות לכבוד חגיגות ה-95
כאמור, רק 15 יחידות של בנטלי מולזאן במהדורת 95 יגיעו אל האולמות. המחיר? שווה לכל נפש, כל עוד אתה טייקון: רק 260 אלף לירות שטרלינג. מהרו לפני שייגמר.