פולו R WRC
עונת הראלי של 2014 נפתחה כרגיל במרוץ המפורסם של מונטה קרלו, וסבסטיאן אוג'ייה המשיך במסע הניצחונות של העונה שעברה כאשר הביא את הפולקסווגן פולו שלו למקום הראשון בתום מרוץ קשה למדי. שילוב בין גשם כבד, שלג וקרח הפך את בחירת הצמיגים, בייחוד בחלק הראשון של המרוץ, לקשה ביותר. וכך אלוף העולם המכהן הדרדר ביום הראשון עד למקום התשיעי. ואולם במהלך היום השני הוא כבר נטל את ההובלה במרוץ ולא נטש אותה עד לסיום. חברו לקבוצה יארי-מאטי לאטוולה סבל מפתיחה קשה עוד יותר והדרדר למקום ה-19, אך לבסוף הצליח לסיים במקום הרביעי.
ראלי מונטה קרלו 2014: אוג'ייה ממשיך לנצח
צילום: מנהל
סבסטיאן אוג'ייה מסיים במקום הראשון

בריאן בופייר, בהופעה חד פעמית במכונית "ללקוחות" של קבוצת M ספורט (פורד), הפתיע והוביל עם הפיאסטה של פורד עד אמצע המרוץ. הוא נאלץ להיכנע ללחץ של אוג'ייה, ואחרי שסיבסב את מכוניתו הוא עבר לקצב שמרני יותר כדי לשמור על המקום השני. הוא היה מהיר בהרבה מהנהגים הרשמיים יותר של פורד.

אלפין אוואנס סיים במקום השישי, כאשר מיקו הירבונן המנוסה (פורד M ספורט) לא מצא את הקצב לאורך המרוץ ופרש לבסוף. רוברט קוביצ'ה, נהג הפורמולה 1 לשעבר שמוצא חיים חדשים בראלי, הציג יכולת טובה בפתיחת האירוע עם הפיאסטה של M ספורט, עד שהתרסק ופרש. כריס מיק ומדס אודסברג, הנהגים החדשים של סיטרואן, הביאו את ה-DS למקום השלישי והחמישי.
ראלי מונטה קרלו 2014: אוג'ייה ממשיך לנצח
צילום: מנהל
הופעת הבכורה של ה-i20 WRC החדשה

הראלי הראשון לעונת 2014 הוא גם הראלי בו נערכה הופעת הבכורה של המכונית החדשה של יונדאי – i20 WRC. ההתחלה נראתה מעודדת עבור הקבוצה (וטיירי נאביל, הנהג הראשי) אך לבסוף המרוץ הסתיים עבורם ללא נקודות בגלל שילוב של תקלות ותאונות.

ראלי מונטה קרלו, תוצאות:
1. סבסטיאן אוג'ייה – פולקסווגן (27 נק')
2. בריאן בופייר – פורד (18 נק')
3. כריס מיק – סיטרואן (16 נק')
4. יארי-מאטי לאטוולה – פולקסווגן (13 נק')
5. מאדס אודסברג – פורד (10 נק')

אליפות הנהגים
1. סבסטיאן אוג'ייה – פולקסווגן (27 נק')
2. בריאן בופייר – פורד (18 נק')
3. כריס מיק – סיטרואן (16 נק')

אליפות הקבוצות
1. פולקסווגן – 37 נק'
2. סיטרואן – 33 נק'
3. M ספורט (פורד) – 10 נק'