פיאג'ו LT300 MP3אחת לכמה זמן נוחתת כאן מכונית למבחן ארוך טווח. זו בדרך כלל מכונית מרובעת דלתות ונפש, שגומאת תחתינו ק"מ רבים, מרוקנת את תקציב הדלק המערכתי ובתמורה לא מאבדת ניצוץ, לא מייצרת דרמה. מקסימום סופגת פאנצ'ר כאן, נכנסת לטיפול שם.

למרות החורף שעובר על השוק הדו-גלגלי בשנים האחרונות, הרימה עופר-אבניר, יבואנית פיאג'ו לישראל, כפפה והשליכה אותה לרגלינו. כך הגיע לפתח המערכת הפיאג'ו MP3 הלבן שמופיע בתמונות.
מבחן ארוך טווח: ברוך הבא פיאג'ו MP3
צילום: מערכת אוטו
פיאג'ו MP3. הכלי הראשון מסוגו שהגיע אלינו לבמחן ארוך טווח
מה זה?
השוק הדו-גלגלי זוכה לפרסום שלילי למדי. בארץ, מחאת תעריפי הביטוח האחרונה העלתה את עלויות הביטוח הגבוהות לתודעת הציבור – והעלתה על סדר היום את הסכנה שבשני גלגלים. במקום להוריד את תעריפי הביטוח, היא תקעה, בעקיפין, עוד מקל בגלגלי הדו-גלגלי.

הפיאג'ו MP3 הוצג לפני שבע שנים כשבבסיסו רעיון פשוט למדי. לקחת את היעילות והנוחות שמציע הדו-גלגלי, ולשלב אותם עם יציבות ואחיזה שיש בכלים מרובי גלגלים. כדי ליישם את הפתרון הפשוט הזה, המציאה החברה מנגנון פשוט אף הוא, אך גאוני. מתלה קדמי היודע לשלוט בשני הגלגלים בכל הקשור להיגוי, אבל מעניק לשניהם את החופש בכל הקשור לספיגת זעזועים. המנגנון הזה יודע גם לאפשר הטיה של הקטנוע בזמן פניה – שומר על תחושות ויתרונות מסורתיים של שני גלגלים.
מבחן ארוך טווח: ברוך הבא פיאג'ו MP3
צילום: מערכת אוטו
פיאג'ו MP3. מנגון היגוי פשוט, אך גאוני
התוצאה היא כלי במימדים של קטנוע אבל עם אחיזה משופרת בחלקו הקדמי. יותר אחיזה בהטיה ויותר אחיזה בבלימה. לצד אלו, שלושת הגלגלים מאפשרים יתרונות שימושיים נוספים. ניתן לנעול את מנגנון ההטיה בלחיצת כפתור ולמעשה לעמוד ללא צורך בלהוריד רגל מייצבת (אל תוך שלולית נניח...). גם חנייה היא עניין של מה בכך. אין צורך להרים את הקטנוע על רגלית – אחרי נעילת מנגנון ההטיה והפעלת בלם החניה הקטנוע עומד בכוחות עצמו.

אם הייתם בזמן האחרון באירופה, כנראה שראיתם דגם כזה או אחר של ה-MP3. אפשר בהחלט להגיד שהכיוון שפיאג'ו פתחה התקבל באהדה בקרב הקהל ביבשת הישנה. וכנראה שעוד יצרנים מבינים את זה. במהלך 2014 נראה לפחות יצרנית יפנית גדולה אחת הולכת בכיוון הזה. גם אנחנו מכירים היטב את ה-MP3, אחד מקטנועי המערכת הוא MP3 בנפח 400 סמ"ק. הקטנוע המופיע מולכם הוא גרסת ה-LT300 של ה-MP3. זה אומר מימדים גדולים יחסית ודוושת בלם ברגל (בנוסף למנופים המקובלים על הכידון), מנוע 278 סמ"ק מפיק 22.5 כ"ס, אבל גם מציב את הקטנוע הזה במדרגת ביטוח גבוהה ויקרה משל קטנועי ה-250 (כמו שאר קטנועי ה-300 סמ"ק). מעבר לים, בעל רישיון נהיגה לרכב יוכל לעלות עליו ולצאת אל הדרך. כאן? עוד קטנוע בנפח שמתאים לאירופה ולא לספר חוקים הלא המעודכן של ישראל.
קצת על גרסת ה-LT300

על הפרק
ה-MP3 שקיבלנו לידינו חדש לגמרי – 254 ק"מ על מד הקילומטרים. יש לנו חצי שנה להוסיף עליהם עוד קילומטרים רבים (בתקווה) וקשים (בהתחייבות). אנחנו רוצים לבחון את גבול היכולת של שלושת הגלגלים האלה. אנחנו רוצים לגלות איפה המערכת הזו מצליחה ואם ומתי היא נכשלת. במילים אחרות, אנחנו הולכים להוציא לו את המיץ.

אבל בינתיים, הוא זוכה לחיים קלים במיוחד. עד לסיום תקופת ההרצה הוא חי בעומס עדין ומשתנה. כשיגיע למניין הק"מ הדרוש (1000 ק"מ) ואחרי טיפול הרצה כנדרש, נוציא אותו למבחן ארוך ומלא. עד שמשהו (הוא או אנחנו) יישבר. צפו לעדכונים.
הסברים טכנים. לדוברי איטלקית