TERRACROSS EXבאירוע השקה שנערך בתל-חדיד, השיקה חברת עופר-אבניר את מותג CF-מוטו לקהל הישראלי. זהו מותג חדש עבורנו אך הוא איננו חדש בעולם. חברת CF-מוטו הוקמה לפני למעלה משני עשורים בסין ותחום ההתמחות העיקרי שלה הוא ייצור מנועים וטרקטורונים.
למעלה ממיליון מנועים לשימוש יבשה וים נבנים על ידי החברה בשנה, ומתוך אלה מגיעים 600,000 להיות מותקנים בכלי הרכב אותם היא מייצרת. אחד השווקים הגדולים של CF-מוטו הוא השוק הרוסי, שם היא מחזיקה נפח נכבד מסך מכירות הטרקטורונים. בחברה עובדים כ-1,000 איש בחמש מדינות וכמאתיים מתוכם הם אנשי מחקר ופיתוח. החברה מייצרת כאמור מנועים, טרקטורונים, רכבי צד לצד (צל"צ או SIDE BY SIDE) ואופנועים.
צל
צילום: רונן טופלברג
TERRACROSS EX. מתחרה חדש בישראל לרייזר
תפקידו של המותג החדש בהיררכיית השיווק של עופר-אבניר ברור. הוא מהווה כלי ביניים, ועומד בין הכלים הזולים של קימקו לטרקטורוני קאן-אם, שאליה מתייחסת החברה הישראלית כמותג הפרימיום שלה.
באירוע ההשקה הדגיש רם עוזיאל, סמנכ"ל תחום הפנאי בעופר-אבניר, כי "ל-CF-מוטו ניסיון רחב בשווקים המובילים בעולם בתחום הפנאי-שטח והיצע דגמים המתאים בדיוק לצרכי וטעמי הלקוח הישראלי. הערכים המובילים את מותג CF-מוטו הם איכות ואמינות מחד ועיצוב וביצועים מאידך, ובמחיר אטרקטיבי במיוחד". עוזיאל הוסיף וציין כי "בזכות דגמי CF-מוטו, אנו בעופר-אבניר, מרחיבים את מניפת המוצרים שלנו ומציעים לכל לקוחותינו הפוטנציאלים מגוון רכבי שטח וטרקטורונים ברמה גבוה". עושה רושם שזעקת הרחוב למחירים נמוכים מחלחלת משוק המכוניות הגדול גם לשווקים מוטוריים קטנים וממוקדים יותר.
צל
צילום: רונן טופלברג
TERRALANDER 800. חישוקי 14 אינץ' ומנוע המפיק 62 כ"ס
אבניר פונה אל שוק הצל"צ (כלים כמו הרייזר והקומנדר) עם ה-TERRACROSS, בעל מנוע מקורר נוזלים בנפח של 594 סמ"ק המפיק 38 כ"ס, מוזרק דלק ומונע בארבעת גלגליו (חיבור וניתוק חשמלי). רשימת האבזור המקורי מרשימה למדי וכוללת כבר בגרסת הבסיס (58,950 שקלים) חישוקי אלומיניום ומיגון גחון. גרסת ה-EX המאובזרת יותר (68,950 שקלים) מוסיפה על אלו: כננת, שמשה קדמית, עצמות עצה מורחבות, בולמי גז מתכווננים ועוד.

בשוק הטרקטורונים הישראלי ייצגו את CF-מוטו שלושה כלים בארץ. הראשון הוא ה-CF500, כלי בסיסי המיועד בעיקר לשוק ההשכרות (594 סמ"ק, 32 כ"ס, 46,950 שקלים). מעליו נמצא ה-TERRALANDER 625 (מנוע בנפח 594 סמ"ק, 38 כ"ס, 53,950 שקלים), טרקטורון הפרימיום של החברה. גם כאן רשימת האבזור המקורי מכובדת מאוד וכוללת כננת 3000, בולמי גז מתכווננים, תאורת LED, חישוקי אלומיניום, מיגון אלומיניום לגחון ולמתלים ועוד. בראש ההיצע המקומי נמצא ה-TERRALANDER 800, מדובר בגרסה חדשה וחזקה יותר (62 כ"ס, 68,950 שקלים) שמוסיפה חישוקי 14 אינץ' לרשימת האבזור.
TERRALANDER 800