סקיי-אקטיב, התיבה האוטומטית
אם יש ביקוש, מגדילים את ההיצע. עושה רושם שמאזדה מרוצה מאוד מהצלחת הדגמים החדשים שלה עד כה, ומטכנולוגיית הסקיי-אקטיב (SkyActiv) שבהם. כל כך מרוצה מהביקוש, שהיא מעלה את יכולת ייצור תיבות ההילוכים מבוססות-הטכנולוגיה במפעל החברה בעיר הופו (Hofu) שבדרום-מזרח יפן. עד כה, עמדה קיבולת המפעל על 750,000 יחידות. עקב העלייה במכירות, תגדיל מאזדה את הייצור בכ-50%, ל-1.14 מיליון. ואם זה לא מספיק, היא בונה גם מפעל חדש בתאילנד שייצר 400,000 תיבות נוספות, החל מ-2016.

המפעל בהופו (גם אנחנו נהנים לומר את השם הזה בקול רם) אחראי גם לתיבות הידניות וגם לאוטומטיות. השימוש באלו (תיבות הסקיי-אקטיב) נעשה לראשונה דווקא בדור היוצא של מאזדה 3, אם כי לא שווקו כאן. לאחר מכן, כידוע, הן שודכו ל-CX-5 ולמאזדה 6 החדשה גם כן. אחת הסיבות שמאזדה צופה עלייה בביקוש היא הצגתה של ה-3 החדשה בשבוע שעבר, שחוץ מחשיבותה הברורה עבור השוק הישראלי, עושה רושם שהיא היכתה גלים גם בחו"ל.
לכבוד מאזדה 3 החדשה: 50% יותר תיבות הילוכים (וגם וידאו)
צילום: מנהל
מאזדה 3 החדשה

ואם כבר הזכרנו את מאזדה 3 החדשה, זו הזדמנות טובה להביט בסרטונים נוספים מההשקה הגלובאלית של המכונית, שהתקיימה ב-5 מיקומים בו-זמנית. בכולם ניכרת גאוותה של היצרנית היפנית בכל הנוגע לשפת העיצוב 'קודו' (Kodo – "נשמה בתנועה" ביפנית). מהיכרות קודמת, בהחלט אפשר לומר שמדובר בשפת עיצוב מוצלחת כאשר ממבט ראשון ב-3 החדשה, קשה שלא לקבל רושם חיובי. בסרטון הראשון, מאירוע החשיפה בניו יורק, מדבר ראש מחלקת העיצוב של מאזדה בארצות הברית על, ובכן, העיצוב של המכונית החדשה.

בסרטון השני, גם הוא של מאזדה, אנחנו זוכים למבט נוסף על שפת העיצוב 'קודו', והצצה אל מאחורי הקלעים של מעצבי החברה.

בסרטון השלישי ניתן לראות צילום ארוך (ככל הנראה ממצלמה סלולארית, אבל זה מה יש לבינתיים) של המכונית באחד מאירועי ההשקה. הצילום כולל מבט מפורט גם של תא הנוסעים, ובגלל זה הוא פה.

שימו לב, אגב, למיעוט האזכורים לנושא יחידות ההנעה ובעיקר למנוע ה-1.5 ליטר החדש, שזכה להרמות גבה. כנראה שנצטרך להמתין להצגת גרסת הסדאן הקרבה, שעשויה להביא איתה הצגתן של יחידות הנעה נוספות.