מאזדה 3 החדשה. זה, לעת עתה, כל מה שמאזדה חושפת
מחר בבוקר זה קורה: מאזדה תחשוף את הדור החדש של המשפחתית הפופולרית שלה. אין צורך להסביר את חשיבותה של המכונית כלפינו – הרי ידוע לכל שה-3 הייתה המכונית הכי נמכרת בארץ תקופה ארוכה – יפה וגם אופה (לתקופה), סמל הליסינג אך עם אופי משלה. עם הגיל הפך המתכון המנצח למוכר מדי, וה-3 איבדה את המקום הראשון למתחרות. האם הדור החדש יחזיר את מאזדה למקום הראשון בשוק המקומי, או לפחות לשלישייה הראשונה?

לא הרבה ידוע על מאזדה 3 החדשה. בניגוד למקובל כיום, מאזדה לא עושה שימוש בחצאי תמונות, טיזרים ורמזים ליצירת "באז". היצרנית עושה את עבודתה נאמנה בשמירת הקלפים קרוב לחזה. אך אל דאגה, ההמתנה תסתיים ממש בקרוב – אירוע החשיפה מתוכנן למחר בבוקר (היום בלילה בשעון ארצות הברית, 6 בבוקר אצלנו). אירוע מקביל מתוכנן להתקיים גם באוסטרליה, שם מאזדה 3 היא המכונית הנמכרת ביותר בשנתיים האחרונות. ואם כבר קרוב לחזה – ראוי להסתייג ולומר שמאזדה גם לא ממש מצהירה רשמית שמדובר בחשיפה של הדור החדש של ה-3, אך ההסכמה הרווחת היא שזו החשיפה בה מדובר.
האם מאזדה 3 החדשה תחזיר את היצרנית למקום הראשון?
צילום: מנהל

בינתיים, ישנם כמה דברים הידועים לנו על מאזדה 3 החדשה, וגם כאלו שניתן להניח. קודם כל, היא צפויה להגיע לארץ בחודש אוגוסט, שזה ממש בקרוב. היא בנויה תחת עקרונות הסקיי-אקטיב (SkyActiv), כפי שלמדנו להכירם ב-CX-5 ובמאזדה 6. היא תשווק כאן עם מנוע 1.6 ליטר חדש ועם ה-2.0 ליטר המוכר מה-6. כבר בתחילת הדרך, יגיעו לכאן גרסאות ה-4 וה-5 דלתות, כפי שהיה בעבר. בהמשך צפוי גם קרוסאובר שיתבסס על ה-3. מבחינה עיצובית, ניתן להניח שהיא תדמה לאחותה הגדולה ותיראה, במילים אחרות, כמו אחותה הקטנה של ה-6. אם ללמוד מהניסיון עם שני הדגמים הנ"ל, ניתן לצפות לתא נוסעים נאה ובגוונים כהים (שלא לומר שחורים), עם איכות חומרים גבוהה.

בשוק הישראלי, כמובן, ישנן הרבה ציפיות מה-3 החדשה. היא תצטרף לקלחת המשפחתיות שממשיכה לרתוח. הרבה תלוי ביכולת שלה למנף את היתרונות (בהנחה שיהיו כאלו) ואת המוניטין החיובי שלה בארץ. יהיה מעניין לראות האם גרסת ה-5 דלתות תספק גם מענה לחיבה המחודשת של הלקוח הישראלי לסטיישנים. כנראה שלא נטעה אם נאמר שהמחיר שלה יהיה סביב 127,000 השקלים ונשמח, כמובן, להיות מופתעים לטובה בנושא.. את כל התשובות, או לפחות חלק מהן נקבל, כאמור, מחר.