פרננדו אלונסו חוגגפרננדו אלונסו ופרארי ניצחו היום (א') בגרנד פרי הסיני בתום מרוץ טקטי ומאוד מרתק. אלונסו הקדים את קימי רייקונן בלוטוס ואת לואיס המילטון במרצדס, שממשיכה להשתפר. זה אומר שבכל אחד משלושת המרוצים הראשונים של העונה קיבלנו מנצח שונה – התחלה טובה והמשך מוצלח לעונת 2012 רבת התהפוכות.
פרארי ואלונסו נראו טוב מאוד לאורך כל סוף השבוע הסיני למרות שהמהירים בהקפות הדירוג היו דווקא המילטון ורייקונן, אבל כבר מהקפות הדירוג היה ברור שבחירת הצמיגים תשחק תפקיד חשוב, בייחוד כי הצמיגים הרכים שהיו מהירים בהרבה נשחקו באופן מהיר ביותר.

תקלה לקימי רייקונן בפתיחה אפשרה לאלונסו לעלות למקום השני כבר בזינוק ומאוחר יותר, עוד לפני החלפות הצמיגים הראשונות, הוא עבר את המילטון שבקצב המרוץ נראה פחות מהיר. המפתח היה כאמור הצמיגים והחלפתם וזה גם מה שהפך את המרוץ בסין למבלבל (גם עבור הצופים) ומותח. בעוד הראשונים בהקפות הדירוג פתחו עם צמיגים רכים, חלק מהקבוצות המובילות בחרו באסטרטגיות שונות עבור ההחלפות ופתחו עם הצמיגים הקשים יותר שהחזיקו מעמד זמן רב בהרבה. כך למשל היה פטל שבחר בשתי החלפות לעומת שלוש של המובילים, במקום השני עד 5 הקפות לסיום כשנכנס להצטייד בצמיגים רכים. פטל פתח אז מבער אחורי וכמעט והצליח לעבור את המילטון על קו הסיום אבל נאלץ להסתפק במקום הרביעי לפני ג'נסון באטון. זה הצליח לנצל מיעוט החלפות ופתיחה על צמיגים קשים כדי לפצות על מכונית שאינה ברמת המובילים. באטון בפירוש ניהל מרוץ טקטי ראוי להערכה.
פורמולה 1: אלונסו מנצח במותחן טקטי בסין
צילום: מנהל
מארק וובר בוחר בכלי אמין יותר לאחר מקצה דירוג לא טוב

אבל בסוף היום היו אלה אלונסו ופרארי שנראו מצוין ושלטו על המסלול בבירור (גם אם המיקומים יכלו להטעות לפעמים בגלל טקטיקות ההחלפה השונות). שישי סיים פיליפה מאסה בפרארי, לפני דניאל ריקרדו בטורו רוסו, פול די רסטה בפורס אינדיה, רומן גרוז'אן בלוטוס וניקו הולקנברג בסאובר שבשלבי האמצע הסתמנו כהפתעה.

גרנד פרי סין
1. פרננדו אלונסו – פרארי
2. קימי רייקונן – לוטוס
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. סבסטיאן פטל – רד בול
5. ג'נסון באטון – מקלארן
6. פיליפה מאסה – פרארי
7. דניאל ריקרדו – טורו רוסו
8. פול דירסטה – פורס אינדיה
9. רומן גרוז'אן – לוטוס
10. ניקו הולקנברג – סאובר

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 52 נקודות
2. קימי רייקונן – 49 נק'
3. פרננדו אלונסו – 43 נק'
4. לואיס המילטון – 40 נק'
5. פיליפה מאסה – 30 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד בול – 78 נקודות
2. פרארי – 73 נק'
3. לוטוס – 60 נק'
4. מרצדס – 52 נק'
5. מקלארן – 14 נק'