ג'יפ צ'רוקי
למעלה מחודש עבר מאז שהבטנו לראשונה בדור החדש של ג'יפ צ'רוקי (ליברטי לשעבר), שמוצג בימים אלה בתערוכת ניו יורק. אז הבנו שייתכן וייקח לנו קצת זמן לעכל את המראה המשונה שלו, וכעת נדמה שהזמן לא ממש פותר זאת. צבירי הפנסים הקדמיים והגריל ממשיכים להיראות כמו אלמנטים שיהיה קשה להתרגל אליהם. מצד שני, גם עיצובים מוזרים יכולים להצליח בזכות השוני. בינתיים, עד שהצ'רוקי יגיע גם אלינו – אי שם ב-2014 – נעיף מבט לנתונים הטכניים.
הדור החדש של הצ'רוקי נראה שונה לחלוטין אבל ממשיך לדבוק בעקרונות דומים. זאת אומרת יכולת שטח יוצאת דופן. כחלק ממאמצי ההתייעלות והחיסכון בעלויות, הצ'רוקי מתבסס על פלטפורמה מאורכת של אלפא רומיאו ג'ולייטה – זו המשרתת בין היתר את דודג' דארט. אבל אל תטעו, בשונה מהג'ולייטה וכדי להקשיח את הצ'יף בשטח, הצ'רוקי מציע מרכב אחוד.
בסיס הגלגלים שלו הוא 270 ס"מ – כמעט זהה לזה של הדור היוצא. אבל כאן בערך מסתיים לו הדימיון. האורך הכולל מקבל תוספת של 13 ס"מ ל-462.5 סך הכל. הרוחב עומד על 186 ס"מ (190 לגרסת ההנעה הכפולה הקבועה – תוספת של 2-4 ס"מ בהתאמה) ואילו הגובה – 168-172 ס"מ בהתאם לגרסה – מהווה ירידה. מרווח הגחון עומד על 22 ס"מ במינימום – כ-3 ס"מ יותר מאשר בדור היוצא.

ג'יפ שמה דגש רב על יכולות השטח של רכב הפנאי הבינוני שלה ומציע אותו אמנם גם בגרסת הנעה קדמית, אך גם עם הנעה כפולה לא קבועה והנעה כפולה קבועה. מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר שמספק 184 כ"ס ומבטיח שיפור של 45% בצריכת הדלק ביחס לדור היוצא. לצידו יוצע מנוע V6 בנפח 3.2 ליטר עם 271 כ"ס ו-32.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד. כל הגרסאות ישודכו לתיבת 9 הילוכים שהוצגה לפני כשנתיים.
בגדי ג'יפ צ'רוקי החדשים (וידאו)
צילום: מנהל

תחום נוסף שג'יפ שמה עליו דגש הוא הבטיחות. מדובר בנקודת תורפה כואבת בכמה דגמים של החברה שפוגעת במוניטין שלה. זאת למרות שהליברטי (הדור היוצא של הצ'רוקי, כאמור) זכה ב-4 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האחרונים שעבר, אי-שם ב-2009. היצרנית מציינת שישנם למעלה מ-70 מאפייני בטיחות ברכב החדש, כשבין היתר היא מציינת 10 כריות אוויר בכל הגרסאות, מערכת להתראה בעת סטייה מנתיב, מערכת אלקטרונית למניעת התהפכות, מערכת להתראה מפני עצמים בנקודות עיוורות ועוד. ויש גם בקרת שיוט אקטיבית – לראשונה בדגמי ג'יפ.

תא הנוסעים של הדור החדש מהווה שיפור משמעותי ביחס לקודמו. שפע הקווים הריבועיים פינו את מקומם לעיצוב נאה ומודרני עם קווים עגלגלים – גם אם אינו פורץ דרך. הוא מציע שילוב חומרים שונים רכים למגע ואבזור רב. בולטים לטובה – מסך מגע בגודל 8.4 אינץ' למערכת המולטימדיה ואפשרות למסך נוסף בלוח המחוונים שיאפשר תצוגה מתחלפת. בקיצור, יכול להיות שמי שינהג בצ'רוקי החדש ממש לא יצטרך לדאוג איך הוא נראה במראות האחוריות של הנהגים האחרים על הכביש.