לצד כל החידושים, ההשקות והחשיפות שניתן למצוא בין הבמות והדוכנים בתערוכת ז'נבה השנה, החלטנו בנוסף להעיף מבט קצר לעבר דגמים משופרים ומשודרגים שמציגות כמה סדנאות רכב. אלה מציעות לרוב התאמות, שינויים ושיפורים מעניינים למכוניות ממותגים מובילים ונחשקים. כדי לחשוף בפניכם גם את הפן הזה של התערוכה, הכנו עבורכם סקירה קצרה.

1. AC שניצר (AC Schnitzer)
החברה הגרמנית המתמחה בטיפול בכלי רכב מתוצרת ב.מ.וו ומיני, הגיעה השנה לז'נבה עם שתי מכוניות ב.מ.וו (סדרה 3 טורינג וסדרה 6 גראן קופה), ברמת ליטוש וגימור המכונה בפי הסדנה "מג'יק קופר". השתיים מצויידות בספוילרים, חישוקים מעוצבים, עיטורי כרום וסיבי פחמן, אגזוזים משופרים, תא נוסעים שעוצב מחדש וצביעה מיוחדת בגוון כתום-חום. וזאת כמובן רק חלק מהרשימה...

2. בראבוס (Brabus)
בראבוס מוכרת לא מעט בזכות שיפור מכוניות מבית מרצדס. המלהיבה האחרונה נקראת 800 רודסטר, ומבוססת על מרצדס SL65 AMG. הפעם נתמקד פחות בשינויים הוויזואליים, ויותר במה שבאמת חשוב – השינויים מתחת למכסה המנוע. בראבוס העניקה טיפול יסודי ליחידת הכוח, על 12 הצילינדרים שבה, עם מפרט המכונה T65 RS. האחרון מונה סעפת יניקה משודרגת, מגדשי-על, 4 מצנני-ביניים, טיפול ייחודי במערכת הפליטה הכוללת ציפויים קרמיים, מערכת שסתומים מתקדמת ועוד שלל שיפורים ותוספות. אחרי כל זה, המנוע האימתני מייצר 800 כ"ס, האצה מ-0 ל-100 לוקחת 3.7 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-350 קמ"ש.
לנו רק נותר להגיד – בראבו!

3. המאן (Hamann)
סדנת השיפורים מציגה בז'נבה את המייסטר (Mystere), בעל המראה השנוי במחלוקת. המייסטר מבוסס על ריינג' רובר מהדור החדש, כשעל המרכב הולבש קיט ייעודי בצבע ורוד בוהק שאי אפשר לפספס. קיט זה כולל מספר מרכיבים חדשים, כמו מכסה מנוע, כנפיים, פגוש קדמי ואחורי, ספויילר ועוד. בעקבות כך הרכב רחב בכ-8 ס"מ, כשבנוסף שינוי במתלים מנמיך אותו בכ-4 ס"מ. התוצאה הסופית לעיניכם השופטות.

4. מנסורי (Mansory)
עוד אחת מסדנאות הרכב הגרמניות המתמחות בשדרוג רכבי ספורט ויוקרה. מנסורי הביאה לתערוכה בנטלי קונטיננטל GT משודרגת, המכונה בפיה סנגוויש (Sanguis). בניגוד לאחותה הסטנדרטית, היא מצויידת בחלקים המיוצרים מסיבי פחמן, כגון הכנפיים ומכסה המנוע, כשבנוסף הדיפיוזר האחורי עוצב מחדש. גם תא הנוסעים קיבל נגיעות ותוספות, והביצועים שופרו על-ידי הוספת מערכת פליטה חדשה, מסנן אוויר עדיף וקיט המשנה את ניהול מחשב המנוע. בסופו של דבר מתקבלים 672 כ"ס, האצה מ-0 ל-100 ב-4.5 שניות ו-322 קמ"ש מירביים.