קודם כל, צריכים לאחל מזל טוב ללמבורגיני. יצרנית האקזוטיקות מאיטליה חוגגת השנה 5 עשורים של – ללא הגדרה טובה יותר – טירוף מוטורי. ואין דרך טובה יותר לחגוג מאשר עם מכונית – ללא הגדרה טובה יותר – מופרכת במיוחד. בקיצור, תכירו את למבורגיני וננו (Veneno), שלא ממש מתחשבת בשפה העברית וגם לא נשמעת ממש מגניבה בספרדית, שם משמעות שמה הוא 'ארס' (זה של הנחש, לא ההוא מבת-ים). אם זה היה תלוי בנו, היו קוראים לה למשל למבורגיני דמנטה – התרגום הספרדי ל'לא שפוי'. אבל כמו כל למבורגיני שמכבדת את עצמה, היא קרויה על שם שור מפורסם, במקרה הזה מתחילת המאה הקודמת.
בכל אופן, לא מדובר בקונספט וגם לא במכונית סדרתית, אלא מעין מתנה של למבורגיני לעצמה ול-3 לקוחות מאושרים ואמידים במיוחד שכן שלוש היחידות שייוצרו כבר נמכרו בעלות של 3 מיליון יורו (פלוס מסים) האחת, שהם כ-15 מיליון שקלים(!).

מה שמקבלים בסכום הזה זה הרבה למבורגיני. הווננו נראית כמו שילוב של אבנטדור עם סרט מדע בדיוני, כאשר הפגוש/גריל/כונס קדמי מזכיר קצת דמות מפתח מהסרט 'הטורף'. מוטיבים נוספים הם סנפירים מעולם הכרישים, פאנלים מסרטי רובוטריקים, חישוקים אפוקליפטיים (20 אינץ' מלפנים ו-21 אינץ' מאחור) וכמובן דלתות מספריים אופייניות.
אבל חוץ מאופי, יש כאן מטרה וגם שיטה. כל פאנל משמש כאן את האווירודינאמיות, השלדה וגוף המכונית עשויים סיבי פחמן, והמשקל נותר בגדר הסביר בהחלט למכונית מסוג זה – 1,450 ק"ג – פחות אפילו ממשקלה של האבנטדור.

את כל זה מניע ה-מנוע של למבורגיני. זה, V12 בנפח 6.5 ליטר שמוכר לנו מדגמיה האחרים, מספק פה 750 כ"ס ללא צורך בהנשמה מלאכותית. הוא משודך לתיבת 7 הילוכים שמעבירה את הכוח לכל הגלגלים. התוצאה – תאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות בלבד בדרך ל-355 מירביים.
זה מהר, וזה אפילו נורא מהר, אבל בלמבורגיני כמו בלמבורגיני – מהר זה לא הכל. הביצועים שלה לא קיצוניים כמו של כמה מהמתחרות, ובכל זאת אף אחת מהמתחרות לא יכולה להיחשב קיצונית כמו הווננו.
למבורגיני וננו: מזל טוב, זו מפלצת (וידאו)
צילום: מנהל

ולסיום – קצת נוסטלגיה. לא, לא על טרקטורים או על שוורים מיתולוגיים. אנחנו מדברים על לפני שנה בדיוק, בתערוכת ז'נבה הקודמת, אז הציגה למבורגיני מכונית מיוחדת במינה – אבנדטור J. זו, למי שלא זוכר (בשביל זה יש גלריה), יוצרה במיוחד עבור לקוח עשיר במיוחד. אז יוצרה רק אחת, השנה יהיו שלוש, ואנחנו כבר מפתחים ציפיות לשנה הבאה.