אודי RS6 אוואנט
אודי חושפת את גרסת-העל של ה-A6 החדשה (שהוצגה לפני כשנה). כמיטב המסורת תחילה מציגה היצרנית את הסטיישן – אודי RS6 אוואנט – כשתצורת הסדאן צפויה להגיח בקרוב. בגלל שבמכוניות האלה המספרים הם העיקר, ייתכן שלא תתלהבו לשמוע שהדור החדש של ה-RS6 מגיע עם פחות צילינדרים, פחות נפח ופחות סוסים. בעוד הדור היוצא עשה שימוש במנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטר שסיפק 571 כ"ס, בדור החדש נמצא את מנוע ה-V8 בנפח 4.0 בעל צמד המגדשים שראינו ב-S8, שמפיק הפעם 560 כ"ס ב-5,700-6,700 סל"ד. מצד שני נתון הממונט עומד על 71.4 קג"מ ב-1,750-5,500 סל"ד – כ-5 קג"מ יותר מאשר בדור הקודם של ה-RS6. גם הפעם כמו בעבר הכוח עובר לכל הגלגלים, אלא שהפעם הסוסים עוברים דרך תיבה אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה לעומת 6 בעבר.
 

אתלטיקה קלה
אז, הסירו דאגה מליבכם – זה עדיין המון ובמיוחד כשה-RS6 אוואנט החדשה קלה בכ-100 ק"ג מקודמתה. אם מחשבים פנימה את שאר פלאי הטכנולוגיה המודרנית, שנפרט עוד מעט, מקבלים נתוני ביצועים מרשימים מאוד. ה-RS6 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד, בעוד הקודמת עשתה זאת ב-4.6 שניות והמתחרות מבית ב.מ.וו ומרצדס (סדאן או סטיישן) עושות זאת בכחצי שנייה יותר גם כן. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, כאשר רכישת "חבילת דינאמיות" תעלה אתכם ל-280 קמ"ש וב"חבילת דינאמיות פלוס" כבר תיעצרו על 305 קמ"ש.
 
אתלטיקה קלה: אודי RS6 אוואנט
צילום: מנהל 

למרות השיפור בביצועים, מצליחה אודי לחסוך כ-40% בצריכת הדלק ביחס לדור הקודם. ה-RS6 אוואנט החדשה תלגום ליטר של בנזין על כל 10.2 ק"מ. לשיפור אחראיות בין השאר מערכת עצור והתנע ומערכת המאפשרת שימוש רק בחלק מהבוכנות במהלך נסיעה רגועה – אז הוא משמש למעשה כמנוע 4 צילינדרים בלבד.
 
אל המספרים המרשימים מצטרפים מתלי אוויר הניתנים לכוונון בהתאם למצב הנהיגה כשעל הבלימה אחראים דיסקים מחורצים בקוטר 39 ס"מ בגלגלים הקדמיים, עם אפשרות לבלמים קראמיים בגודל 42 ס"מ. כסטנדר מגיעה ה-RS6 עם חישוקים בגודל 20 אינץ', אבל יש גם 21 אינץ' כאופציה בתוספת תשלום. לבסוף ראוי לציין שאודי מבטיחה שאת הביצועים וההתנהגות ילווה צליל מנוע גרגרני עם אפשרות (איך לא) למערכת פליטה ספורטיבית שתקל על הנשימה וגם תישמע טוב יותר.
 
אתלטיקה קלה: אודי RS6 אוואנט
צילום: מנהל 

יחסי ציבור
כבר הסכמנו שה-RS6 אוואנט נוסעת מהר. ממש מהר. המראה החיצוני שלה, אפוא, לא ממש מסגיר זאת. כן, יש לה פגושים ייחודיים עם גריל אימתני, כיתוב 'קוואטרו' בולט במיוחד ודיפיוזר מלפנים, צמד אגזוזים מגודלים מאחור, שלל כיתובי 'RS' ועל החישוקים כבר דיברנו. זו לא בדיוק הגישה שראינו מצד יגואר עם ה-XFR-S שהוצגה לאחרונה, אבל זו כן (עדיין) הגישה המקובלת בתחום. מי שירצה לבלוט יותר יצטרך לחזור שוב לרשימת התוספות, שם יחכו לו צמד חבילות גימור – כסוף מט וסיבי פחם.

את סיבי הפחם שבפנים ואת המושבים הספורטיביים משולבי העור תקבלו כבר כסטנדרט. על שילוב עור האלקנטרה גם בקונסולה שוב תשלמו. המושבים האחוריים מיועדים לשני נוסעים, ומשפחה עם שלושה ילדים תמצא גם לזה פיתרון ברשימת בתוספות. ברשימת האבזור תקבלו את שאר המטעמים מאודי A6 הרגילה, וביניהם מסך מתקפל כבשער דגמי החברה, בקרת אקלים מפוצלת תלת-אזורית, מערכת ניווט ומערכת שמע עם 10 רמקולים. רשימת האפשרויות הארוכה נמשכת גם פה עם תוספות כמו פנסי LED, כיוון חשמלי למושבים ומערכת שמע איכותית יותר עם 15 רמקולים.