משרד התחבורה שיגר אתמול (יום ב') הודעות קוליות, מוקלטות לכ-30,000 נהגים שנדרשו לעבור קורס בנהיגה נכונה (נהיגה מונעת) וטרם ביצעו אותו כמתחייב מתקנות התעבורה.
ההודעות הקוליות נשלחו ישירות למכשיר הטלפון הנייד או לטלפון האישי בביתם של הנהגים בלשון הבאה: "לפי רישומי רשות הרישוי לא בצעת את אמצעי התיקון שהוטל עליך בהתאם לשיטת הניקוד הקבועה בחוק. לידיעתך, אי ביצוע ההדרכה יגרום להתליית רישיונך." בנוסף להודעה הקולית, יקבלו אותם נהגים מכתבי אזהרה אישיים.

על פי שיטת הניקוד החדשה, נהגים שצברו 12 נקודות חובה ויותר חייבים לעבור קורס בנהיגה נכונה, כתנאי לחידוש הרישיון. נהגים שצברו 24 נקודות מחויבים בנוסף לכך לבצע קורס ייעודי בנהיגה נכונה. נהג שחוייב לבצע קורס בנהיגה נכונה ולא ביצע אותו בתוך 6 חודשים לכל היותר, רישיונו יישלל ויחודש רק לאחר ביצוע הקורס. אגב, מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ציין כי נהגים שלא יבצעו את הקורס בתוך שלושה חודשים מיום קבלת ההודעה הטלפונית, צפויים לשלילה מיידית של רישיון הנהיגה וזאת ללא כל התראה נוספת.

לברור מספר נקודות החובה ניתן להתקשר למוקד הטלפוני של משרד התחבורה בטלפון *5678 או בטלפון קווי 1-222-5678. פרטים על ההרשמה לקורסי הנהיגה ניתן לקבל באתר משרד התחבורה.