מכוניות אדומות. מושכות לא רק את העין שלנופעם הבאה שבת הזוג שלכם מתעקשת על צבע הרכב, אל תבטלו אותה. אחרי שבמשך שנים ייחסנו חשיבות לצבע רק בגלל עיקרון שמירת אנרגיית השמש (בימים שהמזגנים היו לא משהו), מתברר שהצבע באמת משנה. העיתונות בבריטניה מדווחת: סקר שערך אתר קמעונאות מקומי מגלה שמכוניות אדומות מהוות מוקד משיכה בולט יותר לצואת ציפורים. הצבע שהכי פחות מושך את בעלי הכנף – ירוק.

הסקר נערך ב-5 ערים בריטיות – ברייטון, בריסטול, גלזגו, לידס ומנצ'סטר – והשתתפו בו 1,140 מכוניות בסך הכל. לפי תוצאות הסקר, 18% מבעלי המכוניות האדומות בישרו על בעיית צואה על רכבם. זאת לעומת 14% במכוניות כחולות, 11% על מכוניות שחורות, 7% לבנות, 3% אפור/כסוף ואחוז אחד בלבד בקרב בעלי המכוניות הירוקות.

נכון, לא מוזכר בפרסומים משך הזמן עליו דיווחו הנהגים מהרגע שהמכונית הייתה נקייה ועד שסומנה בלשלשת מציקה, וכולנו נעיד שעם קצת סבלנות וחנייה במקומות הנכונים המספרים הללו קרובים יותר ל-100%. ונכון, הסקר הוא סטטיסטי ולא ממש מדעי. אבל מבצעיו מנסים לספק הסברים אפשריים לתופעה. הם אומרים שמכוניות אדומות מושכות יותר את עיני הציפורים, מאחר וסרטי טבע רבים מגדירים אותו כצבע הסכנה. מכאן מסיק הסקר שאם זה מסוכן, הרי שיש לסמן את זה. הם לא אומרים את זה, אבל משתמע מכך שהציפורים עושות לנו דווקא, כי ירוק – או צבע הדשא – אמור להיות המטרה הכי טבעית של המכונפים המטונפים.
מחקר: ציפורים מחרבנות יותר על מכוניות אדומות
צילום: מנהל
בצד היותר מחקרי של הסקר נבדקה גם תגובתם של בעלי הרכב ללכלוך. על-פי מומחים בריטים, מבזבזים המקומיים כ-57 מיליון ליש"ט על תיקוני צבע מיותרים כתוצאה מלשלשת שלא טופלה בזמן. רק 17% (בערך אחד מכל שישה) מנקים את הצואה ברגע שזו צונחת על פח מכוניתם (או ברגע שהם רואים אותה, בכל אופן). 20% יחכו יום-יומיים ואילו 55% יחכו עד לשטיפה הבאה, או "בהזדמנות". מה עם 8% הנותרים? ובכן, אלו הם הבריטים שלעולם לא שוטפים את המכונית שלהם, או שהם מחכים שמישהו אחר יעשה זאת עבורם.
אגב, למקרה שתהיתם וחששתם לשאול, למרבית העטלפים אין יכולת לזהות צבעים. ככל הנראה, הם מלשלשים לכל עבר ללא הבחנה בין מכוניות בצבעים שונים, או בין מכוניות לכל דבר אחר. אנחנו בטוחים שרבים מכם מזדהים.

אז אם עד עכשיו חשבתם שקניית רכב היא תהליך מורכב הכולל פרמטרים רבים לבדיקה, השוואה והתאמה לצרכים שלהם, עכשיו אולי תצטרכו גם לתת יותר חשיבות לצבע. ובפעם הבאה שהחברה מזכירה את הנושא, תקשיבו לה. זה עשוי לחסוך לכם עוגמת נפש בהמשך.