לואיס המילטוןסדרת הפורמולה 1 של 2012 ממשיכה בדרכה יוצאת הדופן כאשר גם במרוץ השביעי קיבלנו מנצח חדש, כלומר שביעי במספר העונה. על המסלול שבאי נוטר-דאם במונטריאול כל הסימנים הראו שסבסטיאן פטל עומד להשיג ניצחון שני העונה ולבסס את יתרונו בראש הדירוג. פטל היה המהיר בהקפות הדירוג והקדים את לואיס המילטון ואת פרננדו אלונסו, הוא גם פתח היטב והוביל בחלק הראשון של המרוץ. אבל הוא לא הצליח ליצור לעצמו פער גדול במיוחד. על המסלול בקנדה היה ברור שאסטרטגיית הצמיגים תשחק תפקיד מכריע כאשר חלק מהקבוצות בחרו בהחלפה אחת לעומת אחרות שבחרו בשתיים.

החלפת הצמיגים הראשונה הוכיחה עד כמה שביר המצב, כאשר אלונסו, שבחר להיכנס מעט אחרי המילטון ופטל, הצליח לצאת ראשון ממש לפני הבריטי. אולם המילטון, שהיה על צמיגים חמים הסתער והצליח לעקוף אותו לפני שהספרדי יכנס לקצב. באותם שלבים המילטון דהר קדימה, בעוד אלונסו לא מצליח להיצמד אליו ופטל שלא מצליח לחלוף על פני אלונסו מאבד זמן וצמיגים. היה ברור שהמפתח יהיה ההחלפה השנייה, המילטון צלל פנימה ואולם למרבה הפלא אלונסו ופטל נותרו על המסלול והחליטו להמר על עצירה אחת. המילטון שוב פתח בדהירה קדימה והיה ברור שעל הצמיגים הטריים הוא מהיר מהם בהרבה. תוך מספר הקפות היה ברור גם שהוא יצליח לצמצם את הפער הגדול ולעבור אותם. בסופו של דבר, כאשר רומן גרוז'אן בלוטוס וסרג'יו פרז בסאובר התקרבו אליו, נכנס פטל 7 הקפות לסיום להחלפת צמיגים.

בפרארי התעקשו להשאיר את אלונסו בחוץ והוא צנח למקום החמישי כאשר בהקפת שלפני הסיום מצליח גם פטל לעבור אותו. אין ספק שההימור המוטעה של פטל ואלונסו עלה להם בנקודות ובהובלת האליפות שכעת עברה לידי המילטון. ניקו רוזברג (מרצדס) סיים שישי כאשר חברו לקבוצה, מיכאל שומאכר, שוב פורש בגלל תקלה. אחריו סיימו מארק וובר, קימי רייקונן, קאמוי קוביאשי ופליפה מאסה.
פורמולה 1: ועכשיו המילטון
צילום: מנהל

גרנד פרי קנדה

1. לואיס המילטון – מקלארן
2. רומן גרוז'אן – לוטוס
3. סרג'יו פרז – סאובר
4. סבסטיאן פטל – רד בול
5. פרננדו אלונסו – פרארי
6. ניקו רוזברג – מרצדס
7. מארק וובר – רד בול
8. קימי רייקונן – לוטוס
9. קאמוי קוביאשי – סאובר
10. פליפה מאסה – פרארי

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 88 נק'
2. פרננדו אלונסו- 86 נק'
3. סבסטיאן פטל – 85 נק'
4. מארק וובר – 75 נק'
5. ניקו רוזברג – 67 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. רד בול – 164 נק'
2. מקלארן – 133 נק'
3. לוטוס – 108 נק'
4. פרארי – 97 נק'
5. מרצדס – 69 נק'