הסיכוי שנראה מלקוס (Melkus) בארץ הוא אפסי ואותו הדין גם לגבי האפשרות שמכוניות הספורט בעלות דלתות כנפי השחף תימכרנה בכל שכונת יוקרה בארה"ב או בסין; יחד עם זאת, לא נראה כי יצרנית מכוניות הספורט הקטנה מגרמניה, ממש מודאגת מכך. קשה למצוא קהל בינלאומי ליצירה שעוררה התרגשות רק במזרח גרמניה לשעבר ושמורשתה מסתכמת בכ-100 ואריאציות פיברגלס על בסיס 'טראבאנט' עתיקה. אבל, עבור משפחת מלקוס – בעלי המותג – העניינים פועלים בדיוק לפי התכנון וההצהרות הראשוניות. וכן, נכון להיום הביקוש עולה על ההיצע (המצומצם למדי, יש לציין).

ההיסטוריה של מלקוס

ב-2009 הציגה משפחת מלקוס את ה-RS 2000 – יורשתה המודרנית של ה-RS1000 שיוצרה בקצב של כ-10 יחידות בשנה, בין 1969-79, על ידי הסבא מלקוס. כמו סבתה המזרח-גרמנית כך מהוות גם אצל היורשת הצעירה הדלתות הנפתחות כלפי מעלה ("כנפי השחף") את הגימיק הבולט ביותר. מסתבר, שבשקט-בשקט מייצרת מלקוס 20-25 יחידות של ה-RS 2000 שלה במחיר הנע סביב ה-115,000 יורו (תלוי ברמת האבזור ובתוספות) – והיא אשכרה מוצאת קונים, ועוד לרוב כאלו הקונים "על הנייר", בלי נסיעות מבחן או התמקחויות. מסתבר שבגרמניה (בעיקר) יש מספיק הזוכרים חסד נעורים למכונית היחידה ממזרח גרמניה שניתן היה להגדירה כ"ספורטיבית", והיחידה שעוררה שם בשעתו קצת כבוד לאומי. אבל, מלקוס לא מוכרים רק זיכרון לבדיחה קומוניסטית משנות ה-70'. מדובר כיום באקזוטיקה לכל דבר ועניין – יצירות הנבנות בעבודת יד מוקפדת, ברמה הגבוהה ביותר ותוך שימוש בטכנולוגיה שלא הייתה מביישת כל מותג עילית אחר על הכדור.
מלקוס RS 2000: אקזוטיקה בשחור (גלריה)
צילום: מנהל

למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? לאחרונה הודיעה מלקוס על השקת סדרה מיוחדת של ה-RS 2000, למי שהספורטיבית הייחודית ה"סטנדרטית" לא מספיקה לו, שתיוצר ב... 5 עותקים בלבד. מדובר בשם דגם המוכר לכל חובב מרצדס AMG הנקרא Black Edition, אך בניגוד למקור מבית מרצדס (וכמובן שאין כל קשר בין מרצדס למלקוס), כאן אכן מדובר בצביעה שחורה – ורק שחורה. כבסיס משמשת ה-RS 2000 GT כאשר המכאניקה נותרה כמעט ללא שינוי; המנוע הוא 2.0-ליטר-טורבו עם 325 כ"ס המאפשרים למכונית הקלה (975 ק"ג בלבד) ביצועים מרשימים בהחלט: 270 קמ"ש מרביים והאצה מ-0 ל-100 תוך 4.5 שניות. ההבדל העיקרי הוא במערכת הבלמים המחוזקת המותקנת ב-Black Edition. חמשת היחידות תיצבענה כמובן בשחור, ומדובר בלכה שתותז ב-6 שכבות ושתשתלב היטב עם חלקי מרכב מסיבי פחם שחור, בכלל זה הספויילר האחורי ויחידת הפגוש/ספויילר הקדמי.
בפנים נעשה שימוש בחומרים כמו אלקנטרה ועור בגימור שחור וכתום. מערכת שמע איכותית ומערכת ניווט אינטגראלית הם סטנדרט, כאשר הלקוח יכול לבחור בנוסף כמעט כל גחמה שתעלה במוחו. גרסת ה- Black Editionמוצעת במחיר בסיס של 150,000 יורו, וסביר להניח שעד שתקראו ידיעה זו כולן כבר תהיינה מכורות. מחד מדובר בתג מחיר שיעמיד בחנייה שלכם בין היתר פורשה 911 טורבו חדשה לגמרי או מרצדס SL 63 AMG "מהניילונים"; מאידך, במחיר הזה קשה למצוא אקזוטיקה נדירה וייחודית יותר.