Valmet Dawnוואלמט, או בשמה המלא וואלמט אוטומוטיב (Valmet Automotive), מציגה את אחד העופות המוזרים של תערוכת ז'נבה השנה. מכונית הקונספט העתידנית ולא-פרקטית בעליל נקראת דון (Dawn), מלשון שחר (של עידן חדש?), והיא נראית כמו משהו שבאטמן היה נוהג בו לו נקלע לעולמו של טרון ואילו הסרט יועד לכנס של גרינפיס.

עושה רושם שהקונספט החשמלי נועד למשוך את תשומת הלב למה שהחברה באמת עושה: מייצרת ומרכיבה מכוניות. המפעל של וואלמט, השוכן בעיירה פינית נינוחה בשם אוסיקאופונקי, משמש מזה שנים לייצור והרכבת כלי רכב שכולנו שמענו עליהם – החל מרבים מדגמי סאאב לדורותיהם ועד פורשה בוקסטר וקאיימן. לחברה היו גם שיתופי פעולה עם מספר יצרניות רכב לדגמים מסוימים כמו רנו קליאו, אופל קליברה ואף שיתופי פעולה רחבים יותר כמו עם לאדה. כיום מייצר המפעל דווקא את המכונית החשמלית מאמריקה, פיסקר קארמה.
כשבאטמן פגש את טרון
צילום: מנהל
מכונית הקונספט של וואלמט נועדה להציג בצורה בולטת את היכולות הטכנולוגיות של החברה האנונימית, בדגש על יחידות-הינע חשמליות וסוללות לכלי רכב. מעבר לכך, הם רוצים גם להראות שיש ביכולתם לבנות מכונית שלמה על כל מרכיביה. מטרת התצוגה היא להרשים את היצרניות ולשכנע אותן לשתף פעולה עם המפעל הפיני, וכמובן גם להשיג את תשומת הלב של הקהל הרחב.
לצערנו, פרט לעובדה שהרכב מונע על-ידי חשמל, החברה לא מפרסמת נתונים טכניים על הדון. לא כוח, לא מהירות ואפילו לא אם הדבר הזה בכלל נוסע. מה שבטוח זה שאם היא נוסעת, פסי האטה עלולים להיות מטרד נוראי.