למרות היעדר כל הצהרה רשמית וגם לא ברור האם מדובר על משהו המבוסס על טכנולוגיית פיאט, הרי שהקונספט של קרייזלר בדטרויט – ה-700C – לא רק שנפל אל במת קרייזלר בהפתעה מוחלטת, הוא גם חושף גנים לא מוכרים עד כה אצל הענקית האמריקנית. קרייזלר, בראייה היסטורית, היא ככל הנראה היצרנית האמריקאית הגדולה (ואולי גם לא רק אמריקאית) ה"אמיצה" ביותר בכל הקשור בעיצוב ובגישה רעננה. ורכב התצוגה שלפניכם הוא דוגמה טובה לכך. ראשית מהו? מיניוואן, קרוסאובר או SUV?
עיקר ההפתעה עם הקונספט 700C טמונה בעיצוב, ויש עיתונאים אמריקאים שהרחיקו לכת וכבר במפגשם הראשון עם הקונספט החדש טענו כי מדובר "בבלון ניסוי רדיקאלי" של קרייזלר; זאת אומרת, "אין בעיה עם כל מיני מכוניות קטנות או ספורטיביות שנופלות עלינו מאז השתלטות פיאט על הקונצרן, אבל להתחכם עם מיניוואן? כאן יש חוקים ברורים, לא?"
קרייזלר: האם כך יראה הוויאג'ר הבא? (וידאו)
צילום: מנהל
בלון או לא, ה-700C מרמז אודות הדור הבא (או זה שלאחריו...) של קרייזלר גרנד וויאג'ר, המיניוואן המוצלח של הקונצרן שכה אהוב על האמריקאים ואחד מסיפורי ההצלחה הבולטים של היצרנית בבעלות פיאט כיום, במשך השנים. לפחות בסגמנט הזה מדובר במהפכה עיצובית במדדים אמריקאים. מנהל יחסי הציבור של קרייזלר – ריק דה-נו – צוטט באחד מאתרי הרכב האמריקאים מסביר כי "ה-700C לא נועד רק לעיתונות, אלא בעיקר לבחינה והבעת דעה מצד לקוחותינו והציבור הרחב. כך יכול להראות הוויאג'ר העתידי ורצינו לשמוע מה יש לציבור לומר בעניין זה". בקרייזלר מדגישים כי העיצוב נעשה במרכז העיצוב של קרייזלר באובורן הילס שבמישיגן ולא משהו שנכפה על ידי פיאט. קרי: אמריקאי למהדרין.
קרייזלר: האם כך יראה הוויאג'ר הבא? (וידאו)
צילום: מנהל
מהפיכה, מהפיכה, אבל בפנים אין חוכמות ושם עדיין נמצא 3 שורות מושבים, שפע מקום (לפחות על סמך התמונות), אבזור נדיב ותפעול אמריקאי למהדרין. בשלב זה לא חושפים בקרייזלר מידע נוסף – ממדים, מנועים, האם תהיה או לא גרסה היברידית/חשמלית או כל מידע רלוונטי אחר. מן הסתם ממש ברגעים אלו נמשך הליך איסוף וניתוח תגובות הקהל, ובהתאם אליהן תתקבלנה החלטות לגבי עתיד הפרויקט, ובמידה רבה לגבי עתיד המיניוואן הכה-חשוב של קרייזלר.