ניסאן פאת'פיינדר קונספט
ניסאן מגדירה את רכב השטח המגודל שמככב עתה מעל לבימת היצרנית בדטרויט כ"מכונית קונספט", אך כבר ממבט ראשון ניתן להבין כי מדובר בפאת'פיינדר הבא, בשלב כמעט מוכן לייצור הסדרתי. כמו בכל חלקה טובה כיום בתעשיית הרכב, גם עם ה-SUV המגודל שלהם מושם בניסאן דגש מיוחד על חיסכון; חיסכון בדלק, כמובן, אך גם בפליטת CO2 וזו הסיבה העיקרית לשוני העיצוב המהותי בין דגם 2013 של הפאת'פיינדר, שכאמור הגרסה הכמעט מוכנה לפנינו, לבין הדגם הנוכחי. ניסאן אינה מפרסמת נתוני התנגדות לרוח אך טוענים שהמרכב החדש אווירודינאמי בהרבה מקודמו, ויחד עם מנוע מעודכן ותיבת העברה חדשה אמור להציע נתונים טובים בהרבה מהפאת'פיינדר היוצא. מנוע V6 "מעודכן", כאמור – לא ברור אם 3.5 ליטר המוכר או בנפח אחר – משודך ברכב התצוגה לתיבת הילוכים רציפה רציף ומתיימר להציע לא פחות מ-25% חיסכון בצריכת דלק. לא נמסרו מספרים רשמיים אך רוב ההערכות מדברות על הספק של 260-270 כ"ס וביצועים שאף טובים במקצת ביחס לדגם היוצא.
אם ניסאן פאת'פיינדר הנוכחי לא היה ממש מתחרה בדיפנדר בשטח, הרי שהקונספט מלמד שדגם 2013 יראה שטח בעיקר משמאל או מימין לדרך. מרווח הגחון לא מעודד וגם הסרחים העודפים מלפנים ומאחור ידאגו לזוויות גישה ונטישה שצריכים להספיק לכל היותר לטפס מדרכה נמוכה. הפאת'פיינדר הבא – אם הנקודה לא נראית בעין – נועד לשמש כמוביל נוסעים, רצוי משפחות גדולות בארה"ב, עם יכולת תנועה בשטח קל, בשלג או גם בכביש משובש. שום דבר לא השתנה ברעיון...
ניסאן פאת'פיינדר הבא (וידאו)
צילום: מנהל
למרות היעדר פרסום נתונים רשמיים במקביל להשקת הקונספט, ניתן לקבל תמונה די ברורה אודות הפאת'פיינדר הבא, כאשר בניסאן אומרים שהגרסה המוכנה לייצור תושק עוד השנה, כנראה לקראת סופה וזה יתרחש ככל הנראה באמריקה. מחירים, מפרטים מלאים או מועדי תחילת השיווק באזורים השונים בעולם – טרם פורסמו.