סמארט פור-אס
סמארט מציגה את הקונספט פור-אס (for-us) בתערוכת דטרויט. פרטים ראשונים על הסמארט הודלפו לפני כחודש, כאיורים בלבד ועם מעט מאוד פרטים. כעת, עם פתיחת דלתות התערוכה, פורסם המפרט המלא של דגם התצוגה. הפור-אס הוא דגם קונספט חשמלי שמבוסס על דגמי התצוגה הקודמים של סמארט, ה-פורספיד (forspeed) וה-פורויז'יון (forvision). מטרת הקונספט היא להראות לציבור האמריקאי שגדול יותר הוא לאו דווקא עדיף (באנגלית זה נשמע טוב יותר), ושהציבור האמריקאי שאוהב מאוד טנדרים לא באמת מנצל אותם להעמסה, ולכן הוא יכול להתנייד ברכב קטן יותר עם אותו סגנון ומראה (כמו מינימי...).
הסמארט פוראס מצוידת במנוע החשמלי שמקורו בסמארט פורטו, ששיווקה יתחיל באביב 2012. המנוע, אשר ממוקם בחלקה האחורי של הסמארט, מפיק 75 כ"ס ומומנט של 13.2 קג"מ שיאפשרו לה להגיע למהירות של "מעל" 120 קמ"ש. טווח הנסיעה האפשרי הוא עד 160 ק"מ, ואת המצברים, מסוג ליתיום-יון, יקח 8 שעות להטעין משקע חשמל ביתי או מנקודת טעינה חיצונית.
בהשוואה לסמארט הרגילה, הפור-אס מוגבהת ב-50 מ"מ ומפסק הסרנים מורחב ב-50 מ"מ גם הוא. ביחד עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-61.3 ס"מ (לכדי 248 ס"מ) מהסמארט פורטו, וצמיגים במידה מאוד לא "סמארטית" של 235/55R18, מתקבל מראה של רכב שטח קרבי שנועד למשוך את תשומת הלב של אותם אמריקאים אוהבי טנדרים. להשלמת המראה הקרבי ובדומה לאותם טנדרים, גם הסמל של סמארט עבר הגדלה.
על מנת ליצור שטח הטענה גדול יותר, הפור-אס מגיע עם מנגנון שפותח ומוריד את דלת הארגז באופן חשמלי. המשטח עצמו בתוך הארגז יוצא החוצה עוד 28 ס"מ על מנת ליצור שטח הטענה של 90 ס"מ, דבר המאפשר לאכלס זוג אופנים. בתמונה אפשר לראות זוג אופניים חשמליים של המותג (כמובן) כשאנשי היצרנית מספרים כי בארגז הפור-אס גם ניתן למצוא שקע טעינה עבורם.