לפני שנה סיפרנו לכם אודות מרבזה דיזיין – כיום קוואדרו טקנולוגי – מאיטליה, יצרנית קטנה שפיתחה קטנוע בעל 4 גלגלים, או נכון יותר מין אבולוציה עם גלגל נוסף לפיאג'ו MP3. ולא, ההקשר אינו מקרי – היתה זו הסדנה הקטנה דאז שפיתחה עבור פיאג'ו חלק ניכר מהטכנולוגיה הטמונה ב-MP3, כך שהחבר'ה יודעים דבר או שניים בהטיית רכב עם 3 או 4 גלגלים...
הקטנוע שהושק בשעתו הציג ביצועים ויכולות לא מוכרים מהתחום הדו-גלגלי בכלל, לבטח לא מהתת-נישה דוגמת ה-MP3 בעלת 3 הגלגלים. ארבעת הגלגלים העניקו ל'קוואדרו 4D' יכולות אחיזה פנומינאליים על כביש בכלל – ועל כביש רטוב בפרט, וכל העסק בהחלט נראה מבטיח ועם פוטנציאל.

עתה חושפת החברה הקטנה אב-טיפוס חדש, המוגדר בשלב זה כ'קונספט לקראת ייצור', הנקרא 'קוואדרו 4D פארקור', שבניגוד לשמו המרמז על ביצועים אורבניים, מדובר ב"גרסת שטח" לקוואדרו D4 מהשנה שעברה, המציעה בנוסף לעדכוני עיצוב גם בולמי זעזועים ארוכים במקצת וצמיגים דו-שימושיים. בקוואדרו טקנולוגי טוענים של'פארקור' יכולות אחיזה מעולות על מצע חלקלק ודרדרתי ולמעשה, על-פי ההבטחות וההצהרות, נראה כאילו תפרו את הכלי הזה במיוחד עבור כבישי ישראל...

אנשי קוואדרו ככל הנראה עסוקים עדיין – במקביל לתכנון ופיתוח אבות-טיפוס – בחיפוש מקורות מימון לייצור המוני או מציאת שותף אסטרטגי, כאשר השם פיאג'ו עולה באופן טבעי. לא נמסרו כל פרטים טכניים אודות גרסת ה'פארקור' החדשה של ה-4D ומן הסתם עוד מוקדם לנחש מחירים. אבל, המשך הפיתוח והצגת אב הטיפוס האחרון בהחלט מעודדים ומרמזים על כיוון חיובי. לא מדובר בכלי רכב שיתאים – לבטח שלא בשלב הראשון – לכבוש נתחי שוק כואבים מכל נישה דו-גלגלית או תלת-גלגלית מוכרת. אבל כשחושבים על זה, יש כאן פוטנציאל לא קטן דווקא ברחובות ערי אירופה הצפופים ומרוצפי האבנים כמו גם במדינות מתפתחות בהן התשתית עדיין רעועה וחלקלקה במידה ההופכת את הרכיבה על קטנוע ללא בטוחה. אנחנו נמשיך לעקוב.