מהינדרה XUV500חטיבת הרכב במהינדרה ההודית, מהקונצרנים הגדולים בתת-היבשת, חשפה תמונות ופרטים ראשונים של SUV חדש ומודרני למראה בשם XUV500. עד כה אפשרה העובדה שרוב השוק הנו מקומי, ייצור ושיווק מכוניות בסטנדרטים – איך לומר בעדינות – "לא ממש מערביים". אבל זה עומד להשתנות שכן ממש בקרוב יחל שיווק ה-SUV בהודו, כשבהמשך (לא בדיוק ברור מתי) בכוונת אנשי מהינדרה לשווקו במקומות נוספים.

מהינדרה XUV500 הנו קרוסאובר גדול (5 או 7 מושבים, 4.58 מ' אורך, 1.9 מ' רוחב) עם עיצוב מודרני ורשימת אבזור ארוכה הכוללת: מצלמה אחורית, מסך גדול בקונסולה המרכזית, מערכת ניווט, תאורת LED ומקרר קטן המובנה בקונסולה המרכזית. רשימת האופציות כוללת ריפודי עור, גג פנוראמי נפתח ושלל פינוקים. באגף הבטיחות נמצא את הסטנדרט המקובל: בקרת יציבות, 6 כריות אוויר, בקרת לחצי אוויר בצמיגים ועוד.
מהינדרה משיקה קרוסאובר חדש
צילום: מנהל
מבחינת יחידת הכוח מהינדרה לא הלכה עד הסוף; מנוע הטורבו-דיזל הוא בנפח 2.2 ליטר ומייצר 140 כ"ס ומומנט מרבי של כמעט 34 קג"מ, לא נתון המבטיח גדולות ונצורות עם משקל עצמי של 2,450 ק"ג. הכוח מועבר לגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית וההנעה היא אחורית כאשר בלחיצת כפתור משתלבת ההנעה הכפולה. לא נמסרו נתוני ביצועים אך ניתן להעריך שמדובר בסטנדרט אליו התרגלנו בדור ה-SUV הקודמים. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה הידנית עומדת על כ-15 ק"מ אופטימיים בהחלט.
מהינדרה משיקה קרוסאובר חדש
צילום: מנהל
אנשי מהינדרה מתגאים בהליך הפיתוח הארוך והאינטנסיבי אותו עבר ה-XUV500 עם לא פחות מ-250 גרסאות אבות טיפוס ולמעלה מ-2.35 מיליון ק"מ של נסיעות מבחן. ואכן נראה כי ביחס לדגמי הכביש-שטח שמהינדרה הציעה עד כה מדובר בקפיצת מדרגה לפנים, אבל בשאר העולם מדובר בסטנדרט מקובל. מהינדרה – אם וכאשר יוחל בשיווק לשאר העולם – יציעו רכב כביש-שטח מגודל, מאובזר יחסית ובעיקר זול. עד כמה – עוד אין כל מידע וכך גם לגבי המועד בו נתחיל לראות דגמי מהינדרה מחוץ להודו. אבל, הצהרת הכוונות בהחלט סומנה ונראה כי עוד נשמע על מהינדרה ובקרוב.