פיאט פונטו המחודשת, גם עם מנוע שני צילינדרים
פיאט תרענן בתערוכת פרנקפורט את מבחר הגרסאות של אחת המכוניות החשובות ביותר שלה, הפונטו. הדור השלישי של המכונית, שהחל דרכו תחת השם גרנדה פונטו והפך לפונטו איוו, יכונה פשוט פונטו ויציע עדכוני עיצוב קלים, לצד שיפור לתא הנוסעים, עוד אבזור ומנוע טורבו-בנזין חדש וייחודי מסוגו. מתיחת הפנים מגיעה זמן קצר בלבד לאחר שחברת סמל"ת, יבואנית פיאט, הודיעה על שורה של מבצעים לדגמים שונים, בהם גם לגרנדה פונטו ולפונטו איוו, שיוצעו בהנחות של יותר מ-15,000 שקל.
פיאט פונטו המחודשת מבוססת על האיוו, ותציע פגושים בצבע הרכב (עד עתה חלקים מהפגושים היה אפורים), לצד שינויים קלילים ביותר ליחידות התאורה וחישוקים קלים חדשים. הדגם המחודש גם איבד את פס הכרום בחרטום, שלא הוסיף הרבה באיוו. יש גם גווני מרכב חדשים, ומבפנים האיטלקים מבטיחים שיפור לאיכות החומרים ולאבזור.
אבל החידוש החשוב באמת נמצא מתחת למכסה המנוע, שם הפונטו תהפוך למכונית הראשונה בקטגוריה שמציעה מנוע שני צילינדרים. מדובר ביחידת הטווין-אייר (TwinAir) המתקדמת של פיאט, כאן בגרסה מוגדשת ועם הספק של 85 כ"ס, גבוה מזה של מנועי ה-1.2 ו-1.4 הבסיסיים (69 ו-77 כ"ס בהתאמה) שמוצעים במקביל. למנוע החדש תשודך מערכת עצור-סע לחסכון בדלק, ופליטת הפחמן דו-חמצני שלו תהיה נמוכה מאוד, 98 גרם לק"מ בממוצע בלבד, לעומת 110 בגרסה הידידותית ביותר לסביבה עד עתה.
מלבד מנוע הבנזין החדש, הפונטו תוצע גם עם מנוע טורבו-דיזל משודרג, עדיין יחידת 1.3 ליטר אך עם 85 כ"ס ופליטת פחמן דו-חמצני נמוכה מאוד של 90 גרם לק"מ, בסיוע מערכת עצור-סע. בשלב זה עדיין לא ידוע אם גרסת הטווין-אייר החדשה תנחת בישראל, בעוד שסיכויי גרסת הדיזל להגיע לכאן נראים קלושים ביותר.