הקץ לניפוח ידני של הצמיג?
הקץ לצורך במשאבות אוויר בתחנות דלק? יצרנית הצמיגים האמריקנית גודייר (Goodyear) הודיעה על פיתוח חדש עליו היא עובדת, שצפוי להקל את חייהם של הנהגים: צמיג שמנפח את עצמו ומונע נסיעה בלחץ אוויר נמוך.
גודייר מסבירה כי מדובר במערכת קומפקטית הכוללת בין היתר משאבת אוויר, שממוקמת יחד עם שאר הרכיבים בתוך הצמיג. המערכת עושה שימוש באנרגיית התנועה של הצמיג בכדי להפעיל את המשאבה ומערכת ניטור לחץ אוויר. כאשר היא מזהה לחץ אוויר נמוך, היא מנפחת את הצמיג תוך כדי תנועה.
נסיעה עם לחץ אוויר נמוך איננה מומלצת: מחקרים מצאו כי תצרוכת הדלק עם לחץ אוויר נמוך גבוהה בכ-3% בהשוואה לנסיעה עם לחץ אוויר תקין. כמו כן, לחץ אוויר נמוך מוביל לירידה באורך החיים של הצמיג, פוגם באחיזה ובכושר הבלימה ומוריד את ביצועי הרכב.
מערכת הניפוח העצמי מפותחת בסיוע מענקים שניתנו על-ידי ארה"ב ולוקסמבורג, בתקווה להציג מערכת סדרתית לכלי רכב פרטיים ומסחריים. מערכת זו תוכל להחליף את מערכות ההתראה הקיימות (שלא מאפשרות ניפוח הצמיג אוטומטית ורק מודיעות על לחץ נמוך), כחלק ממדיניות הממשל האמריקני לשפר את הבטיחות בדרכים ותצרוכת הדלק באמצעות שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים.