חגיגת 100 מכוניות ל-100 שנות רוח האקסטזה בגודווד
רוח האקסטזה, פסלון האישה הכסוף שמעטר כל מכונית פאר של רולס רויס, מציין השנה 100 שנים להופעתו הראשונה. הפסלון, שהוצג לראשונה בפברואר 1911, עוצב על-ידי צ'רלס סקייס, בהשראת רומן אסור בין הלורד מונטגו מביולי לבין אלנור תורנטון, מזכירתו. לציון 100 שנה להשקתו, רולס רויס קיימה אירוע חגיגי במסלול גודווד הסמוך למפעלה, בהשתתפות 100 קלאסיות ותחת השם "100 מכוניות ל-100 שנה".
למרות שהאישה נראית בפסלון כאילו היא בעלת כנפיים, מדובר למעשה בחלקי לבוש המתנופפים ברוח, כאילו האישה נעה במהירות ללא הגנה מהרוח. הפסלון הוזמן לראשונה על-ידי הנהלת רולס רויס בראשית המאה ה-20, לאחר שבחברה גילו שבעלי מכוניות הפאר מתקינים פסלונים משלהם, שלדעת ההנהלה לא התאימו למעמד ולתדמית המותג.
מאז הושקה רוח האקסטזה, היא זכתה למעמד של כבוד בקרב חובבי רולס רויס בפרט וחובבי רכב בכלל, הפכה לפריט אספנות ולחלק בלתי נפרד מההילה השוררת סביב המותג. היא גם זכתה לכמה כינויי חיבה, הבולטים שבהם "הגברת הכסופה" ו"הגברת המעופפת". עם השנים היא השתנתה מעט (בעיקר הפכה קטנה יותר), ובמכוניות מסוימות בשנות ה-30 אף הוצעה בגרסה כורעת ברך, אך העיצוב המקורי נותר כמעט ללא שינוי. כיום, היא ממשיכה לעטר את דגמי רולס רויס, אך בגרסה "ידידותית" להולכי רגל שמתקפלת במקרה תאונה, ושניתן לקפלה גם בחניה למניעת גניבה.
הנה סרטון קצר מאירוע 100 השנה לרוח האקסטזה, ומשמאל למעלה תמצאו גם גלריה לכבוד הפסלון: