מרצדס M קלאס החדש
מרצדס חשפה בסוף השבוע רשמית את ה-M קלאס, שפרטים ראשונים ותמונותיו הודלפו לתקשורת האירופית ימים ספורים קודם לכן. ה-M החדש, דור שלישי לרכב הפנאי הגדול של מרצדס, יהיה חסכוני משמעותית מקודמו בדלק, כך על-פי נתונים שמפרסמת יצרנית הרכב הגרמנית.
ה-M קלאס החדש יוצע בתחילה בשלוש גרסאות, שהחשובה מביניהן לשוק הישראלי תהיה ה-ML 350 BlueEFFICIENCY. זו עושה שימוש במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר (כמו ב-ML 350 הקודם), עם 306 כ"ס ו-37.7 קג"מ (לעומת 272 ו-35.5 בעבר). גם הביצועים שופרו, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ומהירות מרבית של 235 קמ"ש, לעומת 8.4 שניות ו-225 קמ"ש בדור הקודם. למרות זאת, לדגם החדש תצרוכת דלק מוצהרת של 11.8 ק"מ לליטר בממוצע, שיפור של 25% לעומת נתון של 8.8 ק"מ לליטר בעבר.
לצד מנוע הבנזין, מרצדס תציע צמד מנועי טורבו-דיזל. החשוב מביניהם יהיה ה-ML 250 BlueTEC, עם ארבעה צילינדרים ונפח צנוע יחסית של 2.1 ליטר, במקום שישה צילינדרים ונפח של 3.0 ליטר ב-ML 300 CDI המוחלף. למרות זאת, הוא יציע בדיוק את אותם נתוני הספק (204 כ"ס) ומומנט (51 קג"מ), אך יהיה איטי יותר במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש (9.0 שניות לעומת 8.3 בעבר). המהירות המרבית נותרה זהה (210 קמ"ש), ולחסכון בנפח ובמספר הצילינדרים יש דיווידנד משמעותי גם בתצרוכת הדלק: 16.7 ק"מ לליטר לעומת 11.9 בעבר.
מרצדס M קלאס חדש הוצג רשמית
צילום: מנהל
דגם שלישי במבחר יהיה יחידת השישה צילינדרים הוותיקה של מרצדס (3.0 ליטר), ששודרג והספקו עלה מ-231 כ"ס ל-258. נתון המומנט של ה-ML 350 BlueTEC עלה אף הוא בהשוואה ל-ML 350 CDI המוחלף, עם 63.2 קג"מ לעומת 55 בעבר. לכך יש השפעה על הביצועים, שיעמדו על 7.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (לעומת 7.6 בעבר) ומהירות מרבית של 224 קמ"ש (220). תצרוכת הדלק שופרה משמעותית, עם נתון של 14.7 ק"מ לליטר לעומת 11.2 בעבר.
לחסכון בדלק תרמו תכנון אווירודינמי יותר של המרכב, מנועי דיזל נמוכי חיכוך והזרקה ישירה והצתה משופרות במנוע הבנזין. מערכת עצור-סע וצמיגים נמוכי חיכוך מסייעים אף הם. בעתיד צפויות גרסאות נוספות, בהן גרסת כלאיים חסכונית במיוחד ומנגד גרסת AMG עם מנוע 5.5 ליטר מוגדש. מרצדס לא מפרסמת פרטים רשמיים לגבי גרסאות אלה.
מרצדס M קלאס חדש הוצג רשמית
צילום: מנהל
ה-M קלאס נותר דומה במידותיו לדור הקודם, עם צמיחה של כשני ס"מ באורך (480 ס"מ) וברוחב (193), גובה של 180 ס"מ (1.5 פחות) ובסיס גלגלים שצמח בכחצי ס"מ (ל-291.5 ס"מ), זאת למרות שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין. מבחינת עיצוב, הדור החדש מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מרצדס, אך שומר על פרופורציות כלליות דומות לקודמו במיוחד במבט מהצד.