סקודה ויז'ן D"אני יודע שזה נשמע מטורף, אבל מ-2012 נציג בכל חצי שנה דגם חדש", כך מספר לי ג'וזף קאבאן, ראש מחלקת העיצוב החדש יחסית של סקודה, שבאופן מעניין חתום גם על העיצוב של מכונית העל בוגאטי ויירון. "יהיו לנו המון חידושים, ואט אט הם יקבלו את שפת עיצוב הזו ואת הפנים האלה". והוא מתכוון למה שראינו במכונית התצוגה ויז'ן די (Vision D), אותה חשפה סקודה בתערוכת ז'נבה.

"העתיד מבטיח", ממשיך קאבאן, "ואנחנו רוצים להגיע אליו מבלי לאבד את לקוחות העבר שלנו. אנחנו רוצים לגדול עם הלקוחות וגם להרחיב את קהל היעד. ולכן כמו שניתן לראות ממכונית התצוגה, למרות השינויים בהופעה, נשמור על מרחב הפנים האופייני לנו ונזכור שגם ליושבים מאחור יש זכויות".

אז מה ניתן ללמוד באופן ממוקד יותר ממכונית התצוגה?
"ארבע ה'עיניים' שלה חשובות מאוד לעתיד. אני אוהב את העובדה שהפנים שלה מתבססות על ארבע יחידות תאורה, שתיים למעלה בגובה הסבכה ושתיים למטה מתחת לפגוש.
"אבל יש כאן יותר מחזית. מכונית התצוגה מסבירה שלפעמים פחות זה דווקא יותר, ושמראה מושך לא חייב להתבסס על חומר יקר. לפעמים מה שחשוב זו דווקא יצירתיות ועבודה נכונה. סקודה צריכה לתת ללקוח את מה שהוא צריך ולא יותר מכך. מכונית אינה עץ חג מולד, אלא כלי שימושי ליומיום, וצריך לחשוב עליה כעל כזו".