לוקסג'ן נאורה
לא רבים יודעים זאת, אבל מאז שנת 2009 טייוואן הצטרפה למדינות בהן יש תעשיית רכב עצמאית. קצת כמו ישראל והסוסיתא של שנות ה-60, אבל עם יומרות רציניות בהרבה וגב כלכלי משמעותי. ליצרנית הטייוואנית קוראים לוקסג'ן (Luxgen) שילוב של Luxury, יוקרה ו-Genius, גאוני. ועד עתה היא ייצרה שני כלי רכב: מיניוואן ורכב פנאי בגודל בינוני, הראשון תחת השם Luxgen7 MPV, השני נקרא Luxgen7 SUV. היצרנית נוסדה על-ידי חברת יולון (Yulon) הטייוואנית, שמאחוריה עשרות שנות ייצור של רכבי ניסאן ברישיון עבור השוק הסיני.
לשני כלי הרכב של לוקסג'ן תצטרף בקרוב משפחתית גדולה, מכונית הסדאן הראשונה של היצרנית. מדובר בצעד משמעותי וחשוב מאוד לביסוסה ברחבי העולם, ובמיוחד בשוק הסיני ושווקי מזרח נוספים. והטייוואנים לא מתכוונים להישאר שם, וכבר עושים תוכניות גם לשוק האירופי והאמריקני.
המכונית החדשה, שהוצגה בתערוכת שנגחאי בגרסת תצוגה ותחת השם 'נאורה' (Neora), צוידה בהנעה חשמלית אך תיוצר ככל הנראה עם מנוע בנזין. גרסת כלאיים ו-או חשמלית צפויה בהמשך, כפי שלוקסג'ן הבטיחה גם עבור ה-7 המוכר. לנאורה מנוע חשמלי עם 242 כ"ס, שנתמך על-ידי מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 48 קילו-וואט שעה. המערך החשמלי מאפשר טווח נסיעה מרשים של 400 ק"מ, לצד ביצועים מצוינים: 6.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. משקל המכונית עומד על 1,600 ק"ג, ולטענת הטייוואנים ניתן להטעין את המצברים ל-80% מהקיבולת המלאה שלהם בתוך שעה בלבד. נותר רק לראות אם כל הנתונים האופטימיים הללו יגיעו גם לדגם הסדרתי. מה שכן צפוי להגיע, הוא העיצוב החיצוני והפנימי. למעט שינויים קלים, יחידות תאורה ומראות צד שגרתיות יותר למשל, הנאורה נראית קרובה יחסית לייצור, ואפילו לא צויידה בחישוקים מופרזים ברוח מכוניות תצוגה רבות. לעת עתה, הטייוואנים אינם מפרסמים נתוני מידות של הנאורה.