חברת איווקס, לשעבר משווקת של יצרנית מערכות הבטיחות מוביל איי, השיקה בארץ מערכת בטיחותית חדשה שמכונה RD140. המערכת שפותחה על ידי חברת SDS (ר"ת:SAFE DYNAMIC SYSTEMS) האמריקנית נועדה להתראה על אי שמירת מרחק וסטייה מהנתיב. למעשה מדובר בהתראות דומות לאלה של המוצר מבית מוביל איי אותו שווקה איווקס בעבר. ההבדל בין מערכות הבטיחות הוא בשיטת הכיסוי – המערכת של מוביל איי מונחת מצלמה ואילו זו של איווקס בשילוב פעולה בין מצלמות ורדאר. מורן סיטין, מנכ"ל איווקס, מציינת כי חיישני הרדאר של המערכת שלהם זהים לאלה המותקנים במכוניות יוקרה בהן נמצאות מערכות בטיחות מתקדמות.

לטענת אנשי איווקס, הוספת מערך הרדאר למערכת הבטיחות מבטיח כיסוי יעיל יותר לזיהוי עצמים במיוחד בתנאי ראות לקויה. לדבריהם, המערכת מזהה כלי רכב, אופנוע, אופניים, ואפילו עגלת תינוק מטווח של 140 מטר ואף יותר.

בהשקת המערכת סיטין קראה לגורמים הממשלתיים לאמץ את הטכנולוגיה ולעודד את קבלתה בכלים כבדים, אוטובוסים ורכבי הסעות על ידי הטבה של 700 שקלים באגרת הרישוי השנתית. להערכתה הטבה שכזו יכולה להביא להטמעת המערכת בכ-70% מכלל הכלים הכבדים. סה"כ סיטין צופה 11,000 מכירות השנה כאשר עלות המערכת לצרכן היא 170 שקלים לחודש עם התחייבות ראשונית לשנה.

יש לציין כי לאחרונה, מוביל איי תבעה את איווקס בטענה כי שם החברה מקושר למוצר הבטיחות שלה – מוצר אותו שיווקה בעבר איווקס. אתמול, בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי השם איווקס יוכל לשמש כשם החברה, אולם הוא נאסר לשימוש במוצר החדש (RD140).