הגשם שירד בינואר הכין את הקרקע, תרתי משמע, לאירוע הפתיחה של ליגת העבירות שמארגנת חברת 'קרוס קאנטרי' של מיקי יוחאי. תאריך נקבע, הכלים הוכנו, השטח סומן וכולם היו דרוכים ונרגשים לקראת העונה החדשה של ליגה מרתקת ומלאת אתגרים כבשנים עברו.
אלא שהתברר שיש מכשול אחד שגדול אפילו על המשופרים שבג'יפים והטובים שבנהגים – מכשול החוק. בערבו של יום שישי, בעוד מיקי יוחאי מעביר תדריך רגלי בשטח להכרת המסלול, הגיעו נציגי החוק, שהוזעקו על ידי רכז הביטחון של הקיבוץ השכן, וסגרו את השאלטר.

מתברר כי קבוצת ג'יפאים לא מזוהה "חרשה" את השטחים החקלאים של הקיבוץ, והאצבע הופנתה אוטומטית אל המתחרים ששהו בסמוך. לא עזרו להם כל ההסברים והטענות כי הם נמצאים בכלל בסיור רגלי, וגם לא תיחומי המסלול שנמצא בתוך בור גדול, זכר לעבודות עפר שנעשו באזור, ולא בשטח חקלאי.

השוטרים, שנסמכו על עדות אנשי הקיבוץ, היו משוכנעים כי המתחרים עומדים מאחורי הנזק לשדות והיו נחושים לבטל את האירוע, מספר מיקי יוחאי, ובשלב מסויים אף החליטו להגדיר את הסככה המתקפלת המשמשת את המארגנים כ"מבנה לא חוקי". בסופו של דבר זומן מיקי לחקירה במשטרה והאירוע בוטל.
למחרת סיירו שוטרים באזור התחרות המיועד כדי לוודא כי האירוע אכן לא מתקיים (ולזכותם יאמר כי לא היססו לסייע לג'יפאים מזדמנים ששקעו בבוץ), והמתחרים המתוסכלים נאלצו להסתפק ב"טיול מאורגן" בשבילים לאורך הירקון.