פגאני היויארה. שם מסובך, עיצוב מרשים
פגאני, יצרנית מכוניות אקזוטיות מאיטליה, חושפת מכונית על חדשה עם שם שובר שיניים: היויארה (Huayra). השם מגיע מאחד האלים במיתולוגיה של אנשי האיימרה מהרי האנדים, Huayra Tata, אל הרוח. למרות השם החדש, ההיויארה לא מחוללת מהפיכה בעיצוב של פגאני, ונראית כמו התקדמות של עיצוב הזונדה המרשימה. וזה כמובן לא דבר רע.
אקזוטיקה חדשה מפגאני: היויארה
צילום: מנהל
המכונית החדשה מצוידת במנוע V12 בנזין מתוצרת מרצדס, ששופר על-ידי AMG ומציע 700 כ"ס ו-102 קג"מ מנפח של 6.0 ליטר. זאת, בסיוע צמד מגדשי טורבו. המנוע ממוקם במרכז המרכב מאחורי צמד המושבים, ומעביר את הכוח לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת שבעה הילוכים רובוטית עם מצמד בודד. בפגאני מסבירים כי בחרו באפשרות זו מכיוון שתיבת מצמד כפול הייתה מוסיפה 70 ק"ג למשקל העצמי של המכונית, מה שלטענתם יותר ממבטל את יתרונה בהעברות הילוכים מהירות. המשקל העצמי של ההיויארה נמוך מאוד תודות לשימוש במרכב סיבי-פחם וטיטניום, ועומד על כ-1,350 ק"ג.
אקזוטיקה חדשה מפגאני: היויארה
צילום: מנהל
פגאני לא מפרסמת נתוני ביצועים רשמיים של המכונית, אך רומזת כי המהירות המרבית תהיה גבוהה מ-370 קמ"ש. למכונית מידות אורך (460.5 ס"מ) ורוחב (204 ס"מ) מכובדות, וממד גובה של 117 ס"מ – כיאה למכונית על. מרכב ההיויארה מצויד בדלתות כנפי שחף, ולמכונית צמד מסיטי רוח מתכווננים חשמלית בהתאם למהירות הנסיעה וארבעה פתחי מפלט הממוקמים במרכז. עוד נמסר כי חלוקת המשקל תעמוד על 44% לפנים ו-56% לאחור. מחיר המכונית החדשה לא פורסם.

אקזוטיקה חדשה מפגאני: היויארה
צילום: מנהל