ראלי דאקאר בתמונה אחת: סאינז בעקבות אל-עטיה, ורק פולקסווגן בתמונה... קבוצת פולקסווגן שוב רשמה 1-2-3 בסטייג' התשיעי של ראלי דאקאר, אשר קוצר מ-238 ל-207 ק"מ – אבל גם המרחק הזה, רובו על שטחי דיונות ענקיים, הספיק כדי לעשות צרות לחלק מהמשתתפים. בין אלו היו הישראלים, שכבר בקטע הראשון נתקלו בצרות ואיבדו כ-4 שעות עוד לפני נקודת הביקורת הראשונה (מתוך 6). לאחר מכן כבר שמרו קדשאי-ערמוני על קצב טוב והגיעו לסיום במקום ה-56 מבין 61 מסיימים (נכון לעכשיו, המספר עוד עלול להשתנות) אחרי קרוב ל-8 שעות, כחמש-וחצי שעות אחרי המובילים. בדירוג הכללי מופיעים השניים במקום ה-44.

הרחק לפניהם נמשך הקרב הצמוד בין קרלוס סיינז לנאסר אל-עטיה. שני חברי קבוצת פולקסווגן עברו סטייג' נטול בעיות, כאשר סיינז – שזינק אחרי אל-עטיה בהתאם למיקומם ביום הקודם – מצמצם את הפער על חברו-יריבו ובכך זוכה בנצחון היומי בהפרש של 2 דקות. בכך הצטמצם הפער בין השניים לכ-3 דקות בדירוג המטבר, אותו ממשיך להוביל אל-עטיה. אחריהם הגיע דה-ויליירס ושתי דקות אחריו – פטרהנסל. הבעיות המכניות – התחממות המנוע – שעיכבו את הנהג הצרפתי יום קודם לכן נפתרו בעבודה מאומצת של הצוות הטכני שהשלים את המלאכה רק ב-6 בבוקר, אך הפעם איבד פטרהנסל זמן בשל בעיות ניווט.

בעיות ניווט היו גם בעוכריהם של רבים מרוכבי האופנועים, ובהם מובילי הראלי. האופנוענים הוזנקו אתמול בשורות – העשיריה הראשונה, ובעקבותיה גלים-גלים של 20 רוכבים. כמעט כל העשיריה הראשונה שגתה בניווט ורכבה קילומטרים מיותרים, וגם אלו שמאחור איבדו זמן. חלק מהרוכבים אף נתקעו ללא דלק בשל המרחק הנוסף שרכבו. בסופו של דבר קיבלנו רשימת מנצחים יומית חריגה, כאשר ג'ונה סטריט האמריקני (ימאהה) מנצח ואחריו רוכבי ב.מ.וו, שרקו ואפריליה. רוכב KTM הראשון, סיריל דספרה, סיים רק במקום השביעי – וזה הספיק כדי לקצץ דקה בפער בינו לבין מוביל הראלי מארק קומה, שסיים רק תשיעי. בדירוג המצטבר עדיין מבדיל פער של כ-8 דקות ביניהם.

בקטגוריית המשאיות נמשכת נדנדת ההובלה בין שני חברי קבוצת קאמאז. הפעם היה זה תורו של קאבירוב לנצח, והפער של 7 דקות על פני צ'אגין הספיק כדי שההובלה הכללית תחזור לידיו של קאבירוב בפער של 4 דקות. היחיד שאיים על השניים הללו, אלס לופרייס הצ'כי – אחיינו של אגדת-הדאקאר קרול לופרייס שניצח 6 פעמים בקטגוריית המשאיות – פרש אתמול מהראלי בשל תקלות טכניות בטאטרה שלו, כך שעכשיו הפודיום כולו שייך לקבוצת קאמאז.