אחרי יום המנוחה בשבת המשיך הדאקאר בדרכו בסטייג' מאובק וחולי שעשה צרות לרבים מהמתחרים – כולל סטפן פטרהנסל. אבל נתחיל עם דיווח על צוות מס' 373 של אביב קדשאי ויזהר ערמוני. ובכן היומיים שקדמו ליום המנוחה אכן היו קשים מאד עבור הצוות, עם תקלות מכניות חמורות שגרמו לאביב קדשאי "לחזור להיות מכונאי" כדבריו ובסופו של דבר לצורך לחכות למשאית הסיוע לתיקונים. "הרכב", מדווח אביב, "לא בנוי כמו שצריך ומחזיק מעמד את 250 הק"מ הראשונים לפני שהוא מתחיל להתפרק". בבוקר הסטייג' השישי הגיעו השניים למחנה אחרי תלאות רבות בדיוק בזמן כדי לזנק לסטייג', ללא מנוחה כלל – ולמחנה בשבת הגיעו רק בצהרים. המפתיע הוא למרות כל הצרות, והעובדה שביומיים הללו ספגו זמני מקסימום ועונשי-זמן כבדים, הם המשיכו לעלות בדירוג הכללי...
יום המנוחה איפשר לישראלים להתאושש, והם ניצלו היטב את העובדה שחלק מהספיישל בסטייג' השביעי אתמול בוטל. לפי התכנון המקורי אמור היה יום זה לכלול שני קטעי "ספיישל" מפוצלים באורך כולל של 459 ק"מ (מתוך אורך כולל של 818 ק"מ), אך הקטע השני בוטל כך שאורך הספיישל שנותר בתוקף עמד על 252 ק"מ בלבד. הצוות הישראלי סיים אותו בזמן שהיה ממקם אותם במקום ה-28 המאד-מכובד בדירוג היומי, אך עונש של שעתיים שספגו מסיבה לא ידועה הוריד אותם למקום ה-55. בדירוג הכללי הם במקום ה-60, מתוך 75 צוותים המופיעים כרגע ברשימה (אם כי לאור רמת העדכון של הרשימות הללו, לא נתפלא אם הרבה יותר צוותים עדיין בראלי).
ובינתיים, מלפנים אין הרבה חדש: פולקסווגן ממשיכה לשלוט בראלי, הפעם עם מקומות 1-2-3 כאשר הפעם תורו של אל-עטיה לנצח ולצמצם את יתרונו של קרלוס סיינז (שני בסטייג') לפחות משתי דקות. דה-ויליירס סיים שלישי ורק אז, בפער של קרוב ל-8 דקות יקרות, הגיע פטרהנסל שאיבד זמן – שוב – בשל פנצ'ר מיותר. הוא עדיין שלישי בדירוג הכללי אבל הפער בינו לבין סיינז המוביל כבר הגיע ליותר מ-20 דקות.
ואם לא די בכך, קבוצת ב.מ.וו איבדה את גרלן שישרי והמיני. דווקא ביום המנוחה, תאונה בזמן נהיגת ניסוי הוציאה את המיני מהמשחק.
בין האופנועים היה זה תורו של פרנצ'יסקו "צ'אלקו" לופז קונטרדו הצ'ילאני (אפריליה) לנצח במגרשו הביתי, כאשר מאחוריו מסיים דספרה שני לפני קומה. בדירוג הכללי ממשיך קומה להוביל לפני דספרה בפער שצומצם לכ-7 דקות, כאשר לופז קונטרדו מפגר אחרי שני רוכבי KTM בלמעלה מרבע שעה.