אסטון מרטין לגונדה קונספטמנכ"ל אסטון מרטין אולריך בץ הודיע כי פרויקט הלגונדה השנוי במחלוקת יראה אור בסופו של דבר, וכי ה-SUV העתידי של אסטון מרטין ייוצר בכל זאת.
עם השקת הלגונדה קונספט בתערוכת ז'נבה בתחילת 2009 הורמו לא מעט גבות הן בשל עצם הרעיון שיצרנית אקזוטיקה ספורטיבית כמו אסטון מרטין תיכנס אל שוק רכבי הכביש-שטח, הן בשל האופן המוזר בו בחרו להחיות את מותג העילית מן העבר 'לגונדה' והן בשל העובדה הפשוטה שמדובר באופן גורף ביצירה מכוערת למדי. התגובות השליליות מקיר לקיר הביאו לבסוף את אסטון מרטין להודיע על "הקפאת" הפרויקט לעת עתה, "בשל המצב הכלכלי המסובך והאקלים הייחודי בתוכו פועלת אסטון מרטין כיום, העסוקה בעבודה רבה בנושאים אחרים", כמו גם בשל "התזמון, שפשוט אינו מתאים כרגע עבור פרויקט שכזה".

אבל, בדיוק כמו הקאיין של פורשה שהתקבל בהרמות גבה בשעתו, כך מבינים גם קברניטי אסטון מרטין שיש צורך בסוג רכב שיוכל להצליח גם בשווקים מתפתחים, בהם תשתית הכבישים עדיין אינה מספקת עבור מכוניות ספורט. עם כיוון לשווקים דוגמת המזרח התיכון, רוסיה, הודו וסין יש צורך ברכב שיצליח להתמודד עם התשתיות המקומיות וכאמור – הצלחת הפורשה קאיין היתה נר לרגלי מקבלי ההחלטות באסטון מרטין.
אסטון מרטין לגונדה לייצור
צילום: מנהל
הדור האחרון של הלגונדה מ-1976
באסטון מרטין הפנימו את התגובות השליליות שהיו מנת חלקו של הקונספט לגונדה בשעתו, ומבטיחים "עיצוב חדש ושונה לגמרי" עבור הדגם המיועד לייצור. לוח הזמנים מדבר כרגע על תחילת ייצור בתחילת 2012 – כנראה שכמו הקונספט יתבסס גם הדגם הסדרתי על מרצדס GL. מכאן שניתן להעריך שבקרוב נראה גרסה שונה לגמרי של ה-SUV מבית אסטון מרטין, עם עיצוב נוח יותר לעיכול ושיעורר פחות אנטגוניזם. נקווה...