ליגואר מלאו 75 שנים, ואנחנו יכולים לחשוב על דרכים יותר גרועות לחגוג את האירוע מאשר באמצעות ה-C-X75: מכונית-על לכל דבר וענין, עם עיצוב סקסי למהדרין וביצועים חורכי אספלט, שנחשפה אתמול בפריז. אלא שאת הביצועים הללו מספקים ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, שהספק כל אחד מהם הוא 195 כ"ס (כאשר משקל כל אחד הוא 50 ק"ג בלבד). חשבון מהיר מגלה כי התפוקה הכוללת היא 780 כ"ס. המומנט הכולל המשולב הוא מדהים עוד יותר: 163 קג"מ! כן, זה יותר מהמומנט של בוגאטי ויירון. גם משל גרסת הסופר-ספורט, מחזיקת שיא המהירות העולמי.
הביצועים של ה-C-X75 קצת יותר מתונים משל הויירון, אך עדיין – איך לומר בעדינות - מספקים. המהירות המרבית המוצהרת היא 330 קמ"ש, ול-100 קמ"ש היא תגיע ב-3.4 שניות. נתון מענין עוד יותר הוא זמן התאוצה מ-80 ל-145 קמ"ש: רק 2.3 שניות!
יחידת ההנעה היא מסוג פלאג-אין. חיבור של 6 שעות לרשת החשמל הביתית יספיק למלא את מצברי הליתיום-איון, ואלו מצידן יספיקו למרחק נסיעה של 68 ק"מ. ומה אז? לא לדאוג: צמד מיקרו-טורבינות יעילות ונקיות, כל אחת במשקל 35 ק"ג בלבד אך עם תפוקה של 95 כ"ס, מספקות טעינה מהירה של המצברים ומאריכות את טווח הנסיעה עד לא פחות מ-900 ק"מ – וכאשר הן פועלות, פולטת המכונית רק 28 גרם של CO2 לכל קילומטר!
השימוש במנוע נפרד לכל גלגל מספק, כמובן, הנעה כפולה – עם שליטה נפרדת על הכוח שכל גלגל מספק, על כל המשתמע מכך מבחינת התנהגות, בטיחות ובקרה.
עוד אנו יכולים לספר לכם כי אורכה של ה-C-X75 הוא 4.65 מ', רוחבה 2.02 מ', גובהה רק 1.20 מ' ובסיס הגלגל הוא 2.725 מ'. המשקל הוא 1,350 ק"ג בלבד, והיא מתגלגלת על צמיגי 265/35-21 מלפנים ו-365/25-22 מאחור.
ולא, היא לא מיועדת לייצור, כמובן.