פיאט גרנדה פונטו (מלפנים) ופיאט פונטו איווכדי לבדוק את יעילות מערכת העצור-סע בתנאי אמת, לקחנו מחברת סמל"ת, פיאט גרנדה פונטו בלי המערכת ופיאט פונטו איוו (מתיחת הפנים) שמצוידת בה, כדי להשוות תצרוכת דלק. אז אחרי שהתרגלנו לשיפור באיוו מושבים נוחים בהרבה, תא הנוסעים נעים יותר לשהייה והגיר הרובוטי שמגיב באופן חלק יותר ומטלטל פחות התפננו למשימה: לבדוק את תצרוכת הדלק בשני דגמי פיאט הנבחנים.

כדי לנצל את מרבית יתרונות המערכת, בחרנו במסלול עירוני רצוף רמזורים שהחל בנס-ציונה, עבר בראשון-לציון, חולון ויפו, והסתיים בצפון תל-אביב. המכוניות נסעו בצמידות, במצב האוטומטי של התיבה, והחלפנו ביניהן את ההובלה והנהגים כדי ליצור תנאים שווים ככל הניתן.

התוצאות תאמו את הצהרות היצרנית על שיפור של כ-5% בתצרוכת הדלק: הגרנדה הציגה נתון של 12.1 ק"מ לליטר, בעוד שהאיוו עברה 12.8 ק"מ לליטר בנזין שיפור של כ-6% ותוצאה מצוינת בשני המקרים. בנסיעה בינעירונית אין יתרונות למערכת.
ולמודאגים מיעילות המיזוג כשהמערכת נכנסת לפעולה: בניגוד למערכות אחרות, המיזוג ממשיך לעבוד גם כשהמנוע כבוי. אם המערכת מרגישה שהטמפרטורה בתא הנוסעים גבוהה ויש צורך בשימוש בעוצמת מיזוג גבוהה, המנוע יונע אוטומטית. ובכל מקרה, כיבוי המנוע מוגבל בזמן לעד דקה וחצי, כדי למנוע התייבשות של המצבר.