חברת הסקרים המובילה בעולם, J.D. Power, עורכת את סקר האיכות הראשונית (Initial Quality Study) מזה 24 שנים. סקר זה בוחן את הבעיות שהתגלו במכוניות חדשות בשלושת החודשים הראשונים שלהן על הכביש. ב-23 השנים עד היום הקדימו מותגי יבוא את המותגים האמריקניים המקומיים, מה שכנראה לא יפתיע איש מאיתנו. אבל השנה חל מהפך: בסקר 2010 שפורסם זה עתה, היה ממוצע הציונים של מותגים מקומיים גבוה – בקצת – משל ממוצע המיובאים. מי היה מאמין? עושה רושם כי המהלומה שחטפה תעשיית הרכב האמריקנית בשנים האחרונות ותהליך ההבראה הקשה שבא בעקבותיה עשו את שלהם.
בראש הטבלה אין חדשות מרעישות, ונמצא שם רביעיית מותגי יוקרה במקומות הראשונים: פורשה תופסת את המקום הראשון עם 83 ליקויים ל-100 כלי רכב, אחרי שבשנה שעברה דורגה שניה עם ציון של 90. אקיורה, מותג היוקרה של הונדה, רשמה שיפור ניכר ודילגה למקום השני עם ממוצע של 86 ליקויים ל-100 כלי רכב, זאת לעומת 111 ליקויים שנרשמו בסקר הקודם בו השיגה אקיורה ציון מתחת לממוצע. מרצדס עלתה מהמקום השישי לשלישי, ולקסוס ירדה מהמקום הראשון לרביעי אך כמעט ללא שינוי במספר ליקויים הממוצע (88 השנה, 84 בשנה שעברה). אבל פורד – המותג העממי של הקונצרן באותו שם – מדורג במקום החמישי (ב-2009: שמיני), ורק אז מגיע המותג היפני הראשון, הונדה. המותגים הבאים ברשימה הם יונדאי, לינקולן ואינפיניטי, כאשר וולוו סוגרת את העשיריה הראשונה ואת רשימת המותגים שהשיגו ציון טוב יותר מהממוצע הכללי.
ואיפה טויוטה, תשאלו? צניחה מהמקום השביעי ב-2009, עם ציון של 101 ליקויים לכל 100 מכוניות, למקום ה-21 (!) עם 117 ליקויים. גם קאדילק רשמה ירידה חדה מהמקום השלישי אשתקד (91 ליקויים ל-100 מכוניות) למקום ה-13 השנה (111 ליקויים). בעשיריה הסוגרת את הרשימה נמצא את החשודים הרגילים: צמד מותגי קרייזלר ג'יפ (מקום 27) ודודג' (28), את המותגים היפניים סוזוקי (24) ומיצובישי (32, לפני אחרון), ושלישיית מותגים אירופיים – יגואר, מיני ופולקסווגן במקומות 29-31). את הרשימה סוגר, בפער שלילי ניכר, מותג לנד רובר עם יותר מכפול מספר הליקויים שנרשם אצל פורשה.
בדירוג הדגמים בסגמנטים השונים יכולה קבוצת טויוטה להתנחם במספר המקומות הראשונים הרב ביותר, שישה בסך הכל (שלושה ללקסוס, שניים לטויוטה ואחד לסאיון). מותגי קונצרן פורד השיגו ארבעה מקומות ראשונים, אבל רק שניים מהם אמריקניים – שני האחרים הושגו על ידי וולוו ומאזדה... מותגי GM השיגו שלושה מקומות ראשונים (שברולט שניים, קאדילק אחד), כמו מותגי הונדה (שתי זכיות למותג הונדה, אחת לאקיורה). יונדאי, ניסאן ומרצדס רשמו זכיה אחת. יש לציין כי בדגמים הבודדים נדרש מינימום מסויים של נוכחות בסקר ולכן פורשה למשל אינה מדורגת בסגמנטים בהם יש לה נוכחות.