מי אישר להכניס את המכונית הזו לשווי שימוש 2?עם פריחת שוק ההיי-טק בתחילת שנות ה-2000, נכנסו חברות הליסינג לתודעה הציבורית. מאז היקף המכירות לליסינג טופח בהתמדה כאשר על פי ההערכות למעלה מ-60% מהעסקאות בשוק מבוצעות על ידי חברות הליסינג. בקטגוריות מסויימות, אגב, כמו המשפחתיות למשל, היקף המכירות לליסינג עולה על 90% מהעסקאות.
למי שרק כעת מתוודה לליסינג הנה כמה מושגי יסוד:

מה זה ליסינג
ליסינג הינה שיטת חכירה בה הלקוח משלם תמורת הרכב תשלום חודשי קבוע וידוע מראש. לרוב הרכב אינו נרשם על שם החוכר, אלא על שם חברת הליסינג ולכך יש משמעויות כאשר הרכב מוצע למכירה. תקופת החכירה משתנה מעסקה לעסקה, אולם לרוב היא נערכת לשלוש שנים (36 חודשים).

ליסינג תפעולי
בליסינג תפעולי התשלום החודשי כוללת את כל עליות הרכב: מהתשלום עבור הרכב עצמו, דרך תשלום הדלק, הביטוחים האגרות והטיפולים ועד תיקוני תאונות ותקלות. לעיתים הסכם הליסינג כולל גם שירותים נוספים כמו רכב חליפי כאשר הרכב במוסך, נהג שייקח ויחזיר את הרכב בגמר הטיפול וכו'.
יש לשים כי בחלק מעסקאות הליסינג יש הגבלה לכמות הנסועה (קילומטראז') שהרכב יכול לעבור בכל התקופה החכירה. כמובן שביטוי לכך יחושב במחיר הליסינג מלכתחילה.

מסלול תפעולי ללא אחזקה
מדובר במסלול דומה לליסינג התפעולי שצויין לעיל למעט נושא העליות המשתנות כמו דלק טיפולים ותיקונים. כאן לרוב לא תהיה הגבלה על כמות הנסועה שהרכב יוכל לעבור במהלך התקופה.

ליסינג מימוני
כשמו, במסלול זה בא לענות על צורכי מימון של החוכר שמעדיף לפרוש את עלות רכישת הרכב למספר תשלומים. למעשה מדובר בהלוואה בגין רכישת רכב. חלק מעסקאות אלה נעשות בשיתוף בנקים וחלק ע"י גופים פיננסיים אחרים וזאת במטרה שלא לפגוע במסגרת האשראי של החוכר. אגב, לא תמיד הליסינג המימוני מכסה את כל עלות רכישת הרכב, כך שבנוסף לתשלום החודשי הקבוע מתווסף תשלום חד פעמי (בדרך כלל מראש).
בתום התקופה יכול החוכרת לבחור בין 3 חלופות: רכישת הרכב בעצמו ע"י השלמת עלות הרכב בניכוי הסכום ששולם עד כה לחברת הליסינג, גלגול עסקת הליסינג לרכב חדש אחר או החזרת הרכב לחברת הליסינג וסיום ההתקשרות.
 
ליסינג מימוני מלא
מדובר במסלול דומה לליסינג מימוני בתוספת תשלום חודשי ידוע וקבוע מראש המבטא את עליות הביטוח, רישוי, טיפולים ותיקונים.