מונסטר טאג'ימה בדרך לנצחון בשנה שעברהבעוד חודשיים בדיוק יערך מירוץ פייקס פיק האגדי, "המירוץ לעננים" המיתולוגי שמושך אליו את טובי הנהגים בעולם מזה קרוב ל-100 שנה (עוד פרטים על המירוץ תוכלו למצוא בכתבה המקדימה שפרסמנו בשנה שעברה, כאן). מדי שנה אנו מצפים לראות מתי יישבר מחסום 10 הדקות, מרחק שניה אחת בלבד מהשיא הנוכחי שקבע נובוהירו "מונסטר" טאג'ימה – המלך הבלתי-מעורער של פייקס פיק – ב-2007. הנהג היפני הוותיק (בן 60!) מסתער גם השנה על המסלול ההררי הדרמטי והמסוכן, עם גרסה מעודכנת של המכונית עימה ניצח בשנה שעברה – "סוזוקי SX4" שהדמיון היחיד בינה לבין המכונית שאנחנו מכירים הוא השם. טאג'ימה חשף זה עתה את מכוניתו החדשה, שעברה שינויים אווירודינמיים מהותיים וגם שיפורים לחבילה המכנית. מנוע ה-V6 בנפח 3.1 ל', עם צמד מגדשי טורבו, מפיק עתה 910 כ"ס, עליה קלה מ-885 הסוסים של השנה שעברה, והמשקל של המכונית כפולת-ההנעה הוא 1,100 ק"ג בלבד. הפעם נחוש "מונסטר" לשבור את מחסום 10 הדקות, אך כמו תמיד סיכוייו לעשות זאת תלויים במזג האוויר.
טאג'ימה אינו היחיד שינסה לשבור את השיא. הוא יעמוד מול לפחות מתחרה קשוח אחד שלא יעשה לו חיים קלים: ריס מילן, נהג הפעלולים והדריפטים בעל השם העולמי. בשנה שעברה התחרה מילן בקטגוריה נחותה יותר מזו הבלתי-מוגבלת בה השתתף טאג'ימה, ושבר את שיא הקטגוריה עם מכוניות יונדאי ג'נסיס קופה משופרת. הפעם הולך מילן עד הסוף ולפני ימים ספורים הציג מכונית חדשה לגמרי: RMR Hyundai Genesis PM580 בשמה המלא. המפלצת בנויה בסגנון מכוניות הפרוטוטייפ המתחרות במירוצי לה-מאנס – בהבדל חשוב שהיא בעלת הנעה כפולה; מנוע יונדאי V6 שהוגדל מ-3.8 ל-4.1 ל' זכה לתוספת של מגדש טורבו ועוד שינויים מקיפים אשר מעלים את ההספק ל-675 כ"ס. המנוע מסוגל ליותר, עד 750 כ"ס, אך לדברי מילן 675 סוסים צריכים להספיק. עוד מאפיינים מענינים: ה"יונדאי" מצויידת בכנף אחורית אקטיבית (האסורה במרבית סוגי המירוצים האחרים), והדיפרנציאל המרכזי האקטיבי גם הוא מסוגל להפנות עד 100% מהכוח לגלגלים הקדמיים. אחד המאפיינים של מסלול המירוץ בפייקס פיק הוא המעבר מאספלט לעפר; מכוניתו תוכל להתאים את עצמך לדרישות המשתנות של שני סוגי פני השטח.
האם אכן יישבר מחסום 10 הדקות סוף סוף? לשני הנהגים המצטיינים לא חסרה מוטיבציה ויכולת לעשות זאת. ואי אפשר להמנע גם מההיבט ההיסטורי-משפחתי של התחרות בין השניים: כאשר קבע "מונסטר" טאג'ימה את השיא ב-2007, הוא שיפר שיא בן 13 שנה בו החזיק... רוד מילן, אביו של ריס.